Gerdab.IR | گرداب

سیدحسن نصرالله با حضور در مراسم عزاداری روز عاشورا:

در روز عاشورا اعلام می کنم امام خامنه ای، سید شجاع، رهبر ما در لبنان است/ به آل سعود می گوییم ما اهل مقاومت هستیم

تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴

سید حسن نصرالله در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا در جنوب لبنان اظهار داشت: ای فرزند رسول خدا هرگز تو را از یاد نمی بریم و هرگز آن سوز و گدازی که در دل ماست کاسته نخواهد شد و ما همواره در خط و مسیر تو باقی خواهیم ماند.

به گزارش گرداب، سید حسن نصرالله در اجتماع عزاداران حسینی در جنوب لبنان سخنان خود را با این آیه آغاز کرد: مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سید حسن نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار لبنان پخش شد، اظهار داشت: امروز به گونه‌ای برای حضرت امام حسین(ع) گریه می‌کنیم که انگار امروز همان سال ۶۱ هجری قمری است.

همچنان در خط حسینی باقی خواهیم ماند

وی گفت: خطاب به امام حسین(ع) چنین می‌گویم ای فرزند رسول خدا، تو را هرگز از یاد نمی بریم و هرگز آن سوز و گدازی که در دل ماست، هرگز کاسته نخواهد شد و می‌گوییم هرگز بی یار و یاور باقی نخواهیم ماند و ما همواره در کنار و در خط و مسیر توی باقی خواهیم ماند.

نصرالله افزود: در اینجا همچنین لازم می‌دانم این مناسبت دردناک را به مقام عالی ولایت و رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای تسلیت عرض کنم. این مناسبت را همچنین به تمام مرجعیت تشیع تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: لازم می‌دانم در اینجا از رزمندگان جهان اسلام؛ رزمندگانی که هم اکنون در جبهه‌های رزم حضور دارند و رزمندگانی که هم اکنون در مرز با فلسطین اشغالی هوشیار در صحنه حضور دارند سلام و درود بفرستم. لازم است به شما عزیزان در این اجتماع سلام و درود بفرستم؛ شمایی که همواره وفاداران به مقاومت هستید .

دبیرکل حزب الله لبنان بر آمادگی مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست ها تاکید کرد و گفت: اکنون در برابر این خیل عظیم حسینی بار دیگر تعهد مطلق خود را در ایستادگی در برابر اسرائیل و برای بالا بردن سطح آمادگی مقاومت اعلام می‌داریم و نه نتانیاهو و نه جد نتانیاهو نمی توانند در برابر مقاومت و دست یافتن مقاومت به سلاحی برای دفاع از لبنان و حمایت از مقدسات اسلامی بایستند.

انتفاضه ملت فلسطین

نصرالله بار دیگر از انتفاضه ملت فلسطین حمایت کرد و گفت: در اینجا بار دیگر با ملت فلسطین در راه مقاومت و انتفاضه تجدید بیعت می‌کنیم و از جهان اسلام می خواهیم تا از ملت فلسطین در حمایت از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی حمایت می‌کنند. لبنان و حزب‌الله و مقاومت متعهد خواهند شدند هر سلاحی که لازم باشد برای دفاع و ایستادگی در برابر دشمن فروگذار نکند و این سلاح را به دست‌آورد.

اتمام حجت با تکفیری‌ها

وی بر مبارزه با تکفیری‌های تروریست تاکید کرد و خطاب به آنها گفت: در برابر متجاوزان تکفیری و آمریکایی در عراق و سوریه اعلام می‌کنم هر اندازه جانفشانی لازم باشد در برابر این تکفیری‌ها به کار خواهیم بست همان طور که در برابر اسرائیل و اشغالگران صهیونیست هم جانفشانی کردیم و اسرائیل و اسرائیلی ها را شکست دادیم .

ما در برابر این حیل عظیم مردمی متعهد می شویم که به جهادمان برای مقابله با تکفیری ها و نبرد با آنها در دفاع از اسلام، دین و پیامبر و مقدسات ایستادگی خواهیم کرد این جهاد ما ادامه خواهد یافت و جانفشانی در این راستا هر چه می خواهد باشد به این جانفشانی بدون تردید بدون بازگشت و بدون شک ادامه می دهیم و پیروزی از آن ما خواهد بود و تکفیری ها شکست می خورند.

خون های پاک در یمن در برابر شمشیرهای طاغوتیان پیروز است

نصرالله اظهار داشت: آمریکایی‌ها و سعودی‌ها بر ضد یمن مرتکب قتل عام و کشتار می‌شوند و کشتار عربستان سعودی در قبال یمن یکی از بزرگترین قتل عام های تاریخ است که متاسفانه جهانیان در برابر این جنایت سکوت کرده‌‌اند. در خصوص سرکوب ملت یمن از سوی سعودی ها و آمریکایی ها هم باید اعلام کنیم که ما این اقدامات را به شدت محکوم می کنیم چرا که ملت یمن ملتی آزاده و سربلند است. ما در برابر این پایداری اسطوره ای آنها افتخار می کنیم چرا که خون های پاک همواره در برابر شمشیرهای طاغوتیان پیروز است.

ملت بحرین بپاخاسته

ما همچنین قتل عامی که عربستان سعودی بر ضد ملت بحرین انجام می دهد را محکوم می کنیم ملت بحرین به پا خاسته و مصمم برای به دست آوردن حقوق حقه خود از جمله آزادی، استقلال و عزت

منتظر پیروزی های بیشتر در عراق هستیم

ما از ملت و ارتش و کمیته های مردمی عراق حمایت خود را اعلام می کنیم به خصوص از این مقاومت اسطوره ای و جانانه ای ارتش و کمیته های مردمی آن حمایت می کنیم چرا که با شهدایی که تقدیم این راه کردند حماسه آفریدند و ما هنوز منتظر پیروزی های بیشتری از آنان هستیم.

ما خواستار مشاهده پیروزی ارتش عراق هستیم ارتش عراق و کمیته های مردمی و افتخار می‌کنیم که در این روز حسینی و در این روز عاشورا به ارتش و کمیته های مردمی مقاومت در عراق بگوییم که ما به شما می بالیم به ملت عراق و ارتش و کمیته های مردمی می گوییم که به غرب و آمریکا و هر کسی دیگر که مدعی حمایت از آنان است اطمینان نکنند و عراق تنها به جوانان و عزم ملت و اراده خود می تواند پیروزی های بزرگی را رقم بزند به ملت عراق می گویم شما نه تنها داعش را شکست می دهید بلکه در صورت توکل بر خدا و اعتماد بر عزم و اراده این ملت می توانید هزاران داعش را به نام حسین شکست دهید.

فاجعه منا

در قبال کشته شدگان فاجعه منا من بر خود لازم می دانم بر ارواح تمام آنها رحمت بفرستم کسانی که شمار آنها بر اساس آخرین اطلاعاتی که به دست من رسیده از مرز ۲۲۰۰ قربانی گذشته است البته در این بین نیز بسیاری نیز مفقود الاثر هستند و این امر تنها بیانگر شکست و کوتاهی آل سعود در خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام است از این رو من بار دیگر می خواهم تا در این خصوص تحقیقاتی مجدد صورت گیرد همچنین از تمامی مسلمانان جهان می خواهم این حادثه هرگز فراموش نشود و همواره در اذهان زنده باقی بماند.

تحولات لبنان

درباره لبنان نیز می‌گویم منتظر تحولات لبنان نباشید . من بارها و بارها به مسئولان و مقامات لبنانی گوشزد کرده بودم که برای حل مشکلات لبنان به تحولات منطقه چشم ندوزند باید همه گروههای سیاسی با هم تفاهم و مذاکره کنند نباید به لج بازی ها ادامه داده شود نباید منتظر حمایت فلان رهبر و فلان گروه از دسته ای به خصوص در لبنان باشید در لبنان هیچ جایگزینی به جای میز مذاکرات نیست در طول دو سال گذشته که مذاکرات در خصوص برنامه هسته ای ایران ادامه داشت چه در وین و چه در غیر از وین اعلام کردیم برای تعیین سرنوشت سیاسی لبنان به این مذاکرات چشم ندوزید اکنون می بینید این مذاکرات به پایان رسیده است و همه چیز به روال عادی خود ادامه دارد تکلیف مذاکرات مشخص شد اما سرنوشت دولت در لبنان مشخص نشده است .

ایران برای منافع امت از منافع خود هم چشم پوشی می‌کند

همه چیز خاتمه یافته و توافق حاصل شد(توافق هسته ای) چه چیزی در این بین برای لبنان تغییر یافته است لذا در این روز و روز عاشورای حسینی می گویم که حضرت امام خامنه ای آن سید حسینی آن رهبر عالیقدر در ایران و برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران، شریف‌تر و بزرگتر و با عزت تر از آن هستند که دوست و متحد خود را بفروشند بلکه این عزیزان همواره برای امت و منافع امت اسلامی حتی حاضرند از منافع خود چشم پوشی کنند.

خطاب به مقامات داخلی لبنان می گویم موضوع هسته ای ایران تمام شد بحران سوریه نیز تمام خواهد شد از این رو چشم به تحولات منطقه ندوزید و انتظار این را نداشته باشید که بعد از تعیین سرنوشت سوریه بخواهید بیایید و سرنوشت لبنان را رقم بزنید من به شما ای مقامات لبنانی اعلام می کنم که سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان که سخنانش با شعار مردمی "لبیک یا حسین" مورد تائید قرار می گرفت، اظهار داشت: به مقامات لبنانی می گویم فرصت را از دست ندهید اخیرا شنیدم برخی از مسئولان لبنانی اعلام کرده اند بعد از تعیین سرنوشت جنگ در یمن مسئله لبنان هم در مورد بررسی قرار خواهد گرفت به آنها می گویم این هم سرابی بیش نیست این موضوع را هم فراموش کنید بیایید به دنبال راه حل هایی لبنانی باشیم . بیایید کشور را از خطر فروپاشی نجات دهیم ما در لبنان به هر کسی که بخواهیم رای می دهیم و هیچ کسی در جهان نمی تواند خواسته خودش را به ما تحمیل کند.

آمریکا و غرب و طاغوتیان به طور کلی نفت و گاز است که برای آنها تعیین و تکلیف می کند آنها همه را برده تصور می کنند پس حمایت های این طاغوتیان را حساب نکنید ما حزب ولایت فقیه هستیم و ما نزد ولایت فقیه سرور هستیم و هرگز کسی ما را برده نمی شمارد.

می گویند ما انتخابات ریاست جمهوری را در لبنان معطل کرده ایم ما هم به طرف مقابل چنین می گوییم اما سوال اینجا این است که اگر دو طرف اتهامات را نسبت به هم مبادله کنند آیا سرنوشت داخلی لبنان تغییر می کند از این رو به صراحت اعلام می کنم هیچ کس منتظر نتایج مذاکرات ایران و عربستان نباشد هیچ کس منتظر حمایت های آمریکا و غرب هم نباشد.

وی خطاب به مردم در این اجتماع عظیم عزاداران حسینی گفت: ای حسینی ها و ای زینبی ها ما و شما با هم منتظر خواهیم بود و ما و شما در میادین حضور خواهیم داشت نه جنگ اسرائیل و سرانشان توانست ما را به زانو در آورد و نه داعش و نه سرکردگانش می توانند در ما تاثیر بگذارند ما حسینی وار و زینبی وار برای کرامت عزت و بزرگی و سربلندی رهایی ملت خود در دنیا و آخرت تلاش خواهیم کرد و در این راه از هیچ جانفشانی کوتاهی نخواهیم کرد.

حضرت امام حسین در چنین ساعاتی و قبل از آغاز نبرد نهایی چنین فرمودند: والله لا اعطیکم بیدی اعطاء الذلیل ولا اقر لکم اقرار العبید . از این رو ما به اسرائیل و آمریکا و آل سعود و غرب نیز چنین می‌گوییم که ما اهل جهاد و مقاومت هستیم آیا این مکتب امام حسین(ع) نیست؛ مکتبی که ما در آن برای تعیین سرنوشت خود در برابر چنین تصمیمی قرار گرفته ایم امروز یزید و یزیدیان ما را در برابر دو گزینه قرار داده‌اند. «أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ یَأْبَی اللّهُ لَنا ذلِکَ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنـُوفٌ حَمِیَّةٌ وَ نُفُوسٌ آبِیَـةٌ مِنْ أَنْ نُؤْثِرَ طاعَةَ اللِّئامِ عَلی مَصارِعِ الْکِرامِ.» آگاه باشید که فرومایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دو راهی شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات که ما زیر بار ذلّت برویم، زیرا خدا و پیامبرش و مؤمنان از این که ما ذلّت را بپذیریم دریغ دارند، دامن پاک مادران و مغزهی با غیرت و نفوس با شرافت پدران، روا نمی دارند که اطاعت افراد لئیم و پست را بر قتلگاه کریمان و نیک منشان مقدّم بداریم.

وی در پایان گفت: ما هرگز ذلت را نمی پذیریم چرا که خدا آن را برای ما نمی طلبد و نمی پسندد و رسول خدا و مومنان و آزادگان آن را برای ما نخواهند پسندید و در این مسیر حسینی و زینبی به اتفاق شما تنها عزت ، کرامت و بزرگی را با خون سید الشهدا به پیروزی خواهیم رساند آن هم بر شمشیر یزید زمان. هر آنچه که تاکنون به دست آوردیم به خاطر رشادت ها و مقاومت های حسینی و ایستادگی زینبی بوده است . از این رو امروز که روز عاشورا است بار دیگر با حضرت امام حسین تجدید بیعت می کنیم و در برابر شمشیر یزدیان ایستادگی می نماییم و بار دیگر بیعت می کنیم و می گوییم «لبیک یا حسین»

دبیرکل حزب لبنان دیشب در اجتماع عزاداران حسینی در ضاحیه حضور یافت و در جمع آنها به سخنرانی پرداخت.

وی از مردم خواسته بود که امروز در برگزاری مراسم عاشورای حسینی حضوری گسترده داشته باشند و خطاب به مردم گفت که همه میادین و مناطق را پر خواهیم کرد تا ندای لبیک «یا حسین (ع)» را فریاد بزنیم.

مردم مناطق مختلف لبنان امروز با حضور گسترده و پرشور خود در مراسم عاشورای حسینی با حمل پرچم‌های سرخ لبیک یا حسین(ع) و در دست داشتن پرچم های حزب الله و پرچم های فلسطین به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
منبع: تسنیم