Gerdab.IR | گرداب

فرهنگی که در اسلام جایی ندارد

یک نگاه و یک لایک به تیپ و هیکل جنس مخالف!

تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴

این حرکت که یک دختر و یک پسر نامحرم جنس مخالفش را برانداز کرده و درباره جزئیات ظاهری و شیک پوش ‌بودنش نظر دهد گناه محسوب میشود.

به گزارش گرداب به نقل از انقلاب نیوز، چند روزی است که خبری با این عنوان "برگزاری نخستین جشنواره انتخاب شیک‌پوش‌ترین ایرانی"در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی بین کاربران دست به دست میشود و بازتاب بسیاری هم داشته است و هرکس با دیدی متفاوت نظری را در مورد این جشنواره بیان میکند.

سالهاست که عده ای در داخل کشورمان هستند که همسو با دشمنان فرهنگ و ارزشها بشدت در تلاش اند که فرهنگ اصیل و ارزشهای مردم این مرز و بوم را تغییر داده و از هیچ اقدامی هم در این راستا برای پیاده سازی اهداف و برنامه های ضد فرهنگی شان رویگردان نیستند.

در روزهای قبل اخباری در رسانه ها منتشر شد با این عنوان "برگزاری نخستین جشنواره انتخاب شیک‌پوش‌ترین ایرانی"که در نوع خود بسیار جالب توجه است که به این سبک قرار است در سطح کشور قبح شکنی شود که  یک دختر می‌تواند بگوید «من به این پسر رأی می‌دهم چون خوش‌تیپ است و خوش‌لباس است و خوش‌قیافه!» و یک پسر هم بالعکس میتواند همین نظر را بدهد!
 
 http://www.enghelab-news.ir/enghelab-news/58532525.jpg

عکس‌های منتشرشده از سوی سایت برگزارکننده جشنواره اینترنتی مد
با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

از منظر اسلام این حرکت که یک دختر نامحرم جنس مخالفش را برانداز کرده و درباره جزئیات ظاهری و شیک پوش ‌بودنش نظر دهد گناه محسوب میشود و برعکس پسر در مورد دختر، اما این جشنوراه میخواهد بصورت کاملا آزاد در سطح کشور اقدام به هنجار شکنی کند .


این جشنواره "انتخاب شیک‌پوش‌ترین ایرانی" کاملا مغایر با شرع مقدس اسلام و عرف جامعه اسلامی ایرانی ماست که تاسف بار است با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قرار است برگزار شود(!) تا شیک پوش ترین دختر و پسر ایرانی را معرفی کند!

در قسمتی از مشروح خبر این جشنواره آمده است:

«این جشنواره سراسری که به صورت اینترنتی برگزار می‌شود به انتخاب شیک‌پوش‌ترین ایرانی در دو بخش زنانه و مردانه می‌پردازد. در بخش «زنانه» پوشش‌های «چادر» و «مانتو» و در بخش «مردانه» پوشش‌های «کت و شلوار» و «لباس اسپرت» که لباس اجتماع نامیده می‌شوند، مورد داوری قرار می‌گیرد.»
http://www.enghelab-news.ir/enghelab-news/25252_1446074255.jpg

این پرسش را وقتی کنار احادیثی که در مورد نگاه محرم به نامحرم وجود دارد و حکم خیره شدن و نگاه با قصد برانداز کردن (که نوعی از آن ریبه محسوب می‌شود)، تکلیف کاملا روشن و مشخص است و نیاز به گفتار زیادی نیست و اسلام همه چیز را در این مورد کامل بیان کرده است.

خانم ها تصور کنند چقدر برایشان این مسئله قابل هضم است که مثلا شوهرهایشان به این سایت بروند و دختر جذاب و مورد علاقه شان را انتخاب کرده و رای مثبت و منفی به دختران برانداز شده بدهند و بلعکس آقایان چقدر برایشان این مسئله خوشایند است که تصور کنند زنانشان به این سایت رفته و مرد خوش تیپ و شیک پوش مورد علاقه شان را انتخاب کنند؟!
 
حال آن که اگر انقلاب اسلامی ایران با برگزاری مسابقاتی از نوع دختر و پسر شایسته - که در دوران رژیم ستمشاهی برگزار می‌شده - مخالف است، فقط به دلیل بی‌حجابی‌های ظاهری نبوده،‌ بلکه اصل مخالف نگاه فرهنگی انقلاب اسلامی با برگزاری این نوع مسابقات، این بوده که فلسفه نگاه به انسان و جنس مخالف، از سطح سخیف و مبتذل ظاهربینانه، خریدارانه و ابزاری خارج شود.

شاید ذکر این ابیات معروف سعدی که در بیتی از آن می فرماید «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت» در سال ۹۴ دیگر موضوعیت نداشته باشد و بهتر باشد شعری بر وزن «تن آدمی شریف نیست، به جان آدمیت، بل همین لباس شیک است، نشان آدمیت»