Gerdab.IR | گرداب

هشدار پلیس فتا

هشدار بانکی پلیس فتا به کاربران

تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان برای افراد ناشناس و غریبه عملیات بانکی انجام ندهید.

به گزارش گرداب به نقل از مهر سرگرد حمید کیانی در خصوص ترفندهای افراد ناشناس  برای کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی گفت: این افراد از شهروندان تقاضای ارائه خدمات با کارت خودشان را دارند به این صورت که به حساب شما مبلغی را واریز کرده و شما برداشت کرده و به آنها بدهید؛ اگر کارت آنها سرقتی باشد و به حساب شما مبلغی را واریز کنند شما باید پاسخگو باشید.

وی با بیان اینکه احتمال مسروقه بودن کارت بانکی افراد ناشناس وجود دارد، افزود: شگرد این مجرمان به اینگونه است که در ساعات یا ایام تعطیل بانک ها در پای دستگاه‌های خود پرداز از شهروندان تقاضا می کنند سقف مجاز برداشت کمتر از تقاضای آنها است و آنها وجهی را به کارت شما واریز نمایند و شما برداشت کرده و وجه نقد را به آنها بدهید.

سرگرد کیانی ادامه داد: واریز از کارت های سرقتی به کارت شما می تواند برای شما دردسر درست کرده و پیگرد قانونی داشته باشد و شما باید در برابر قانون و شاکی خصوصی پاسخگو باشید.

کیانی اظهار داشت: با توجه به وجود دستگاه کارت خوان در اکثر مراکز فروشگاهی و ... نیاز به پول نقد نیست. بنابراین شهروندان مراقب باشند تا در دام این مجرمان نیفتند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در ادامه دریافت نقدی از فروشگاههای دارای دستگاه کارت خوان را از دیگر شگرد این مجرمان برشمرد و گفت: این افراد به مراجعه به مراکز خرید دارای کارت خوان و خریدهای جزء و اندک از فروشنده می خواهند که آنها کارت کشیده و پول نقد دریافت کنند.

سرگرد کیانی به فروشندگان محترم هشدار داد که از پرداخت وجه نقد در ازای کشیدن کارت خودداری کنند و مراقب باشند که مورد سوء استفاده از سوی این مجرمان قرار نگیرند.

حمید کیانی در پایان به کاربران پیشنهاد داد: برای دریافت اطلاعات و آموزش بیشتر، هشدارها و توصیه های پلیس فتا می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز گزارش خود را در سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری بخش ثبت گزارش مردمی به ما اطلاع دهند.