Gerdab.IR | گرداب

رییس ستاد بزرگداشت سیزده آبان؛

مردم را از لانه های جاسوسی مجازی آمریکا آگاه می‌کنیم

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴

کاشانی پور اظهار داشت: اگر امروز کسی بخواهد امر امام زمانش را تبعیت کنید، به نظر می آید که باید به جهاد در عرصه فضای مجازی روی بیاورد.

به گزارش گرداب حسین کاشانی‌پور رییس ستاد بزرگداشت یوم الله سیزده آبان در دهمین نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ و جاسوسی از طریق فضای مجازی بر ضرورت آگاه‌سازی مردم نسبت به این مهم تاکید کرد.

وی گفت: متاسفانه در عرصه تولید محتوای انقلابی ضعیف هستیم و در حالی که دشمن تهاجم فرهنگی می کند ما در موضع انفعال قرار داریم؛ این در حالی است که فرهنگ ما به دلیل غنای فراوان خود ذاتا آمادگی انتشار و کشش ملت‌ها را دارد ولی ما علی رغم این فرهنگ غنی، از روش‌های تبلیغی فقیر و محتوای ناکافی استفاده می کنیم.

کاشانی‌پور تاکید کرد: امروزه بر خلاف سال‌های آغازین انقلاب دشمنان اسلام در منطقه در موضع ضعف قراردارند و ایران و جبهه مقاومت در موضع قدرت قرار دارد و تهدیدات نظامی آنها همه توخالی است و این به یمن حرکت امام محقق شده است اما متاسفانه در فضای مجازی دشمن دست بالا را دارد و ما در موضع ضعف قرار داریم.

وی افزود: در شرایط کنونی عرصه ای که بیش از هر میدان دیگری در آن احتمال آسیب خوردن از دشمن را داریم، عرصه فضای مجازی است و اگر امروز کسی بخواهد امر امام زمانش را تبعیت کنید، به نظر می آید که باید به جهاد در عرصه فضای مجازی روی بیاورد.

کاشانی پور اظهار داشت: دشمن قدرت تاثیرگذاری سخت خود را در منطقه از دست داده است و به جنگ نرم روی آورده و ما باید نگران آسیب دیدن انقلاب اسلامی در این عرصه حساس و تاثیرگذار باشیم. چنان که رهبر انقلاب نیز بارها تاکید داشته اند فرهنگ بسیجی یعنی این که هرجا احساس نیاز باشد، همانجا حضور پیدا کنند و امروزه دشمن در فضای مجازی بزگترین خسارت را به اندیشه اسلامی و هویت اسلامی وارد می کند.

وی گفت: نیاز امروز ما میدان شناسی و زمان شناسی و عرصه شناسی است و این سه امروز در تبعیت از امر رهبری حضور جهادی در عرصه فضای مجازی و جهاد سایبری را اقتضا می کند.

کاشانی پور افزود: امروز دشمن از همه ابزارهای خود برای تزریق اندیشه معارض انقلاب اسلامی بهره می برد و متاسفانه برخی نیز در بعضی جایگاههای حکومتی خزیده اند و به همین مساله دامن میزنند که در واقع خون دل رهبری از دست این گونه افراد است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به رشد معنوی در کنار جهاد در درعصه های مختلف تاکید کرد: شهدای هسته ای ما را دست کم نگیرید اینها علاوه بر اینکه دانشمند بودند در مسائل معنوی هم توفیقاتی داشتند و این گونه بود که به مدد خداوند توانستند پیشرفتی را در فناوری هسته ای داخلی ایجاد کنند که دشمن را پای میز مذاکره بکشاند و آنها را در موضع ضعف و انفعال قرار دهد. صرف نظر از نوع استفاده ای که از این آمدن دشمن به پای میز مذاکره شده است باید توجه داشت که آن دست آورد بزرگ یعنی آوردن دشمن پای میز مذاکره را مدیون شهدای هسته ای هستیم که در کنار جهاد علمی به رشد معنوی خود توجه نمودند.

وی اظهار داشت: شیعه زمانی در جهان اسلام اصلا مطرح نبود و به طور کامل در حاشیه قرار داشت اما با آغاز حرکت امام و با دو مولفه جهاد و شهادت طلبی شیعه امروز در جهان حرف برای زدن دارد. مولفه شهادت طلبی شیعه منبعث از قیام امام حسین علیه السلام و اندیشه جهادی منبعث از باور به قیام نهایی قائم یعنی حضرت مهدی است و این دو بال سرخ حسینی و سبز مهدوی است که به تعبیر آن اندیشمند غربی امروز پیشران اصلی و درونمایه پویایی جامعه شیعه در عرصه سیاست بین الملل شده است.

کاشانی پور ادامه داد: چنین فرهنگی در دوران دفاع مقدس حاکم بود که به قول خود غربی ها هرچه کشته می شدند زیاد تر می شدند یعنی شهادت هر شهیدی از محل و کوچه و نزدیکان خود وی چندین فرد دیگر را انگیزه جهاد می بخشید و به صف مدافعان می فرستاد در حالی که در خیلی جاهای دیگر جهان برعکس است. یکی شهید می شد برادرانش با انگیزه بیشتری به جهاد می پیوستند این ها ویژگی های نادری است که تنها در یک جامعه حسینی مشاهده می شود.

کاشانی پور اظهار داشت: در مراسم راهپیمایی یوم الله سیزده آبان با همکاری جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی مردم را از لانه های جاسوسی آمریکا در فضای مجازی آگاه خواهیم ساخت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد اقشار مردم با حضور پرشور در مراسم یوم الله سیزدهم آبان بار دیگر روحیه استکبار ستیزی خود را به رخ جهانیان بکشند و بر حمایت همواره خود از انقلاب و خط امام و رهبری صحه مجددی بگذارند تا چشم طمع استکبار جهانی به ایران اسلامی بسته گردد.