Gerdab.IR | گرداب

تمرکز اتحادیه اروپا بر امنیت اینترنت اشیا

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴

«سازمان امنیت اطلاعات و شبکه اتحادیه اروپا» تمرکز تحقیقات خود را بر روی اینترنت اشیا خواهد گذاشت.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان؛ «سازمان امنیت اطلاعات و شبکه اتحادیه اروپا» (ENISA1) در برنامه‌ی سال 2016 خود تمرکزش را بر روی امنیت سایبری فرودگاه‌ها، بخش سلامت، ماشین‌ها و جاده‌های هوشمند قرار خواهد داد.
مراکز دولتی کشورهای مختلف در پایان هر سال بودجه‌های سال بعد خود را تنظیم می‌کنند. پس از انتشار اخبار متعدد در مورد هک کردن تجهیزات متصل به اینترنت اشیا مانند خودروها، یخچال‌ها و دوربین‌های مدار‌بسته، «سازمان امنیت اطلاعات و شبکه اتحادیه اروپا» نیز تمرکز بودجه‌ی خود را بر این بخش خواهد گذاشت.
رشد بسیار سریع استفاده از تجهیزات متصل به اینترنت در فرودگاه‌ها، بخش سلامت، ماشین‌ها و جاده‌ها، دلیل انتخاب شدن آنها توسط «سازمان امنیت اطلاعات و شبکه اتحادیه اروپا» برای انجام تحقیقات است. ازآنجاکه حملات سایبری به این مراکز ممکن است جان انسان‌های بسیاری را به خطر بی اندازد، توجه کشورهای مختلف به امنیت این مراکز امری ضروری به نظر می‌رسد.
«سازمان امنیت اطلاعات و شبکه اتحادیه اروپا» نتایج تحقیقات خود را تا پایان سال 2016 ارائه خواهد داد و امیدوار است نتایج تحقیقات تا سال 2017 به پارلمان اتحادیه اروپا برسد و در سراسر قاره اروپا به قانون تبدیل شود.