تقلب بلای جان تجارت آنلاین در چین

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴

بیش از 40 درصد کالاها و اقلام فروخته شده در چین در فضای مجازی در سال گذشته را اقلام تقلبی و بی کیفیت تشکیل می دادند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، کارشناسان هشدار می دهند که تداوم این وضعیت به رشد تجارت الکترونیک در چین به طور جدی آسیب خواهد زد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی چین، شین هوا، کمتر از 59 درصد از اقلام فروخته شده به طور آنلاین در چین کیفیت خوبی داشته و اصل بوده اند. چین به علت عرضه انبوهی از کالاهای تقلبی که با عنوان و نشان شرکت های تجاری و فناوری مشهور عرضه می شوند، شهرت نامناسبی کسب کرده است.

شرکت های ریز و درشت چینی با عرضه آیفون های تقلبی و حتی کالاهای لوکس با نشان LVMH بازار غول های تجاری را به خصوص در شرق آسیا به خطر انداخته اند. حتی موسسه معتبری مانند علی بابا در حال رایزنی با مقامات آمریکایی برای خروج از فهرست سیاه این کشور به علت فروش کالاهای تقلبی از طریق پلاتفورم های فروش آنلاین خود است.

در گزارش مقامات چینی در این زمینه به نمایندگان پارلمان این کشور بر لزوم تصویب سریع قوانین در حوزه تجارت الکترونیک، بهبود نظارت و شفاف سازی حقوق مشتریان و مسئولیت های فروشندگان تاکید شده است.

ارزش بازار فروش آنلاین کالا در چین با رشد 40 درصدی در سال 2014 به 441.84 میلیارد دلار رسید. در این میان در سال گذشته میلادی 77800 شکایت در مورد سفارشات آنلاین مشتریان ثبت شده که نسبت به سال 2013 رشد 356.6 درصدی نشان می دهد.