Gerdab.IR | گرداب

رشد بدافزارهای موبایلی در ماه‌های اخیر

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴

شرکت امنیتی کسپرسکی گزارشی را منتشر کرده که نشان از رشد بدافزارهای موبایلی و بانکی در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2015 دارد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان؛ شرکت امنیتی کسپرسکی گزارشی را در مورد میزان رشد بدافزارها در تابستان سال 2015 ارائه کرده که نشان از رشد سالانه‌ی بدافزارهای موبایلی و بانکی دارد.
بر اساس گزارش کسپرسکی، نیمی از بدافزارهای موبایلی یافت‌شده، از نوع آگهی‌افزار هستند. آگهی‌افزارها با استفاده از جاسوس‌افزارهایی که به همراه دارند اطلاعات و علاقه‌مندی‌های کاربر را جمع‌آوری کرده و تبلیغات ارسالی بر روی سامانه‌ی آلوده را بر همان مبنا انتخاب و ارسال می‌کنند. کار دیگری که این بد‌افزارها انجام می‌دهند بارگیری سایر آگهی‌افزارها و جاسوس‌افزارها بر روی سامانه‌ی آلوده است.
 بر اساس گزارش کسپرسکی، بیش از 300 هزار بدافزار موبایلی جدید در تابستان 2015 یافت شده است، که این مقدار نسبت به بهار و زمستان 2015 رشد بسیار چشمگیری داشته است.
در گزارش کسپرسکی آمده است، رشد مقدار و تنوع باج افزارها با توجه به افزایش شمار تلفن‌های هوشمند امری طبیعی است.
کسپرسکی در گزارش خود علاوه بر بدافزارهای موبایلی، رشد تروجان‌های بانکی در تابستان را نیز بررسی کرده است. این تروجان‌ها علاوه بر سامانه‌های بانکی، سامانه‌های پرداخت آنلاین و موبایلی را نیز هدف قرار داده‌اند.
گزارش کسپرسکی ثابت می‌کند بیش از 5 میلیون هشدار به کاربران حساب‌های بانکی در تابستان 2015 ارسال شده است. این پیام‌های هشدار، کاربران را نسبت به خطر سرقت پول توسط بدافزار مطلع می‌کرد.