Gerdab.IR | گرداب

افزایش توان پدافند سایبری فیلیپین

تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴

فیلیپین به‌عنوان یکی از اعضای انجمن ملل جنوب شرقی آسیا، در صدد افزایش توان پدافند سایبری است. یکی از علل این اقدام، مبارزه با جاسوسی‌های چین ذکر شده است.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان؛ متخصصان مؤسسه‌ی امنیت سایبر فیلیپین (PICSPro) از اجرای برنامه‌ای برای آموزش دانشجویان این مؤسسه تا پایان سال 2015 خبر دادند.
این برنامه در جهت تربیت نیروهای پدافند سایبری فیلیپین است. این آموزش‌ها در حوزه‌های امنیت شبکه، امنیت برنامه‌های تحت وب، امنیت سامانه‌ها، تست نفوذ، جرم‌شناسی دیجیتال و سایر بخش‌های مهم امنیت سایبر هستند.
از برنامه‌های دیگر فیلیپین برای تقویت پدافند سایبری خود پیشنهاد ایجاد کارگروه مشترک امنیت سایبر با متخصصین مالزی است.
با توجه به عضویت فیلیپین در انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (ASEAN) که یکی از اهداف انجمن، مبارزه با کمونیسم است، می‌توان این احتمال را داد هدف از تقویت پدافند سایبری در این کشور و همکاری با سایر اعضای این انجمن، مقابله با تهدیدات سایبری چین است. بر اساس برخی گزارش‌ها چین از کشورهای این انجمن جاسوسی می‌کرده است.
برخی مقامات فیلیپین اظهار کرده‌اند نهادهای جنوب شرقی آسیا باید برای دستیابی به اهداف مشترک و ایجاد ثبات منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

درباره‌ی انجمن ASEAN
انجمن ملل جنوب شرقی آسیا در سال 1967 در تایلند تأسیس شد. اعضای این انجمن فیلیپین، مالزی، سنگاپور، تایلند، ویتنام، برونئی، لائوس و اندونزی هستند. این انجمن در سال‌های اخیر با برگزاری نشست‌ها و سمینارهای مختلف در حوزه‌ی امنیت سایبر سعی در افزایش توان سایبری کشورهای عضو کرده است. برخی کشورهای عضو این انجمن مانند سنگاپور از متحدان آمریکا و اسراییل در فضای سایبر هستند.