Gerdab.IR | گرداب

زیر بار منت تسلیحاتی آمریكا نمی رویم

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۹

وزیر دفاع لبنان: «كسانی‌كه شرط می كنند لبنان نباید از سلاح‌های خود برای دفاع از مردم، سرزمین و مرزهایش در برابر اسرائیل استفاده كند، می توانند پولشان را برای خودشان نگه دارند.»

به گزارش گرداب "الیاس المر"، وزیر دفاع لبنان، از تهدیدهای دولت آمریكا درباره قطع همكاری های نظامی اش با لبنان به شدت انتقاد كرد.

وی در كنفرانسی مطبوعاتی تأكید كرد: «كسانی‌كه شرط می كنند لبنان نباید از سلاح‌های خود برای دفاع از مردم، سرزمین و مرزهایش در برابر اسرائیل استفاده كند، می توانند پولشان را برای خودشان نگه دارند.»

الیاس المر در ادامه سخنان خود خاطر‌نشان كرد: «بگذارید آنها این پول‌ها را به اسرائیل بدهند، ما با اتكا بر توانایی‌های خودمان، در برابر دشمن خواهیم ایستاد.»

وزیر دفاع لبنان در عین حال از هر گونه همكاری بدون قید و شرط با كشورش در زمینه تجهیز ارتش استقبال كرد و یاد آور شد: «كسانی‌كه اعلام می كنند تصمیم گرفته‌اند كمك‌هایشان به لبنان را متوقف كنند، در انتخابشان آزادند.»

سخنان تند المر در واكنش به اظهارات مقام‌های آمریكایی مبنی بر قطع همكاری با ارتش لبنان، به بهانه استفاده نظامیان این كشور از سلاح‌های آمریكایی علیه نظامیان صهیونیست، ایراد شد.

در پی تهدیدهای واشنگتن برای اعمال فشار به بیروت، كه پس از درگیری‌های مرزی بین ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی صورت گرفت، ایران آمادگی خود را برای تقویت ارتش لبنان در مقابل تجاوزات صهیونیست‌ها اعلام كرد.

دوشنبه هفته پیش، بالگردهای رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش لبنان در منطقه عدیسه و كفركلا حمله كردند كه این حمله با پاسخ و مقاومت ارتش لبنان روبرو شد .

بعد از این حمله و تجاوز صهیونیست‌ها به خاك لبنان، هواپیماهای جاسوسی و جنگنده‌های اسرائیل، پیوسته اقدام به نقض حریم هوایی لبنان می كنند.

رژیم صهیونیستی می‌كوشد همزمان با توطئه علیه حزب الله درخصوص پرونده ترور رفیق حریری، با ایجاد فضای ناامنی و جنگ، فشارهای داخلی را نیز  بر مقاومت افزایش دهد و سبب اختلاف در لبنان و مقاومت مردم این كشور شود .
 
منبع: شبکه خبر