Gerdab.IR | گرداب

متجاوز، توجیه می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۹

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با احساس غرور نسبت به حمله نظامیان صهیونیست به فعالان صلح کاروان آزادی، مسؤولیت این حمله را پذیرفت.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، کمیته نمایشی صهیونیست‌ها برای تحقیق درباره دلایل حمله به کاروان آزادی، در ادامه کار خود "گابی اشکنازی"، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم را برای ادای توضیحات فراخواند.

اشکنازی در توجیه حمله نظامیان صهیونیست به فعالان صلح کاروان آزادی، مسؤولیت این حمله را پذیرفته و از آن دفاع کرد.
 
وی با صحیح دانستن این تصمیم، از واکنش سریع نظامیان اسرائیلی قدردانی و از ارتکاب این جنایت ابراز غرور کرد.

به گفته اشکنازی، فرماندهان ارتش صهیونیستی، با توجه به اولویت‌های تعیین شده برای آنها، در این عملیات به سرعت و با شجاعت تصمیم گرفته‌اند، با این حال پیش‌بینی آنچه پس از این حمله روی داده برای آنها مشکل بوده است.

این مقام صهیونیست همچنین در توجیه کشته شدن 9 نفر از فعالان صلح بر عرشه این کشتی مدعی شد: «نیروهای ما تنها به سوی کسانی شلیک کرده اند که شیلک کردن به سوی آنان لازم بوده  و از آتش گشودن به روی دیگران خودداری کرده اند»

این ادعا در حالی مطرح می شود که یکی از افراد کشته شده در این کشتی "جودت کلیچلار"، خبرنگار ترک تباری است که تنها با در دست داشتن یک دوربین عکاسی در حال ثبت صحنه های حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به کشتی بوده است.

اشکنازی در ادامه سخنان خود افزود: «اشتباهی که ما مرتکب شدیم این بود که گمان کردیم تنها 10 الی 15 نفر در عرشه کشتی حضور دارند و اقدام به هلی‌برد نیروهایمان بر روی آن کردیم، ما گمان کردیم که با شلیک گازهای اشک آور، سرنشینان را متفرق می‌کنیم.»

به ادعای وی، نظامیان صهیونیست باید برای کاهش خطر حمله سرنشینان به نظامیان این رژیم، برنامه‌ریزی دقیق‌تری کرده و از این تجربه برای حملات بعدی به دیگر کشتی‌های عازم غزه درس بگیرند.

خاطرنشان می شود که پیش از اشکنازی نیز، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کمیته تحقیق درباره حمله به کاروان آزادی، موسوم به تورکل، حضور یافته و از اقدام نظامیان خود در حمله به کاروان آزادی دفاع کرده بودند.