وی ادامه داد: البته اطلاعرسانی در شبکههای اجتماعی دنیایی متفاوت از منابع سنتی اخبار و اطلاعات دارد هم به لحاظ نرمافزارهایی که بکار میگیرند و هم اینکه در نهایت میان چند هزار عضو آن شبکه اطلاعات دست به دست میشود و ضمنا نوع اطلاعرسانی آن شبیه به میزگرد است.
این استاد علوم ارتباطات همچنین در خصوص تفاوت انتشار اخبار و اطلاعات در شبکههای اجتماعی و موبایلی با روزنامهنگاری شهروندی، تصریح کرد: روزنامهنگاری شهروندی نوعی خبرنگاری آمارتور است که لزوما اصول خبرنویسی در آن رعایت نمیشود. این نوع روزنامهنگاری در فضای مجازی از جمله وبلاگ، وبسایت و میکروبلاگها بیشتر رخ میدهد.
وی افزود: در شبکههای اجتماعی علایق و نگرانیها مورد بحث قرار میگیرد و میتواند تبدیل به یک کمپین شود اما جنس اطلاع رسانی آن به سرعت سایر وسائل ارتباط جمعی نیست و در واقع بیشتر گفتوگو در آن اتفاق میافتد و اصل ماجرا بر همین گفتوگو استوار است.
مسعودی خاطرنشان کرد: این شبکهها تاکنون حداقل به لحاظ منبع نتوانستهاند رقیب مطبوعات سنتی باشند، نه تنها منبع اطلاعات، بلکه ارزشهای خبری و تیتر نیز در این حالت تحتالشعاع قرار میگیرد اما در نهایت مطبوعات سنتی از بین نمیروند و تنها تکامل بخش هستند.