Gerdab.IR | گرداب

واکنش رسانه‌های‌یمن به توقیف‌المیادین

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴

اتحادیه رسانه های یمنی با صدور بیانیه ای تصمیم توقف پخش ماهواره ای شبکه خبری المیادین را برغم ادعای مسئولان «عرب ست» که آن را اداری و قانونی عنوان کردند، اقدامی سیاسی خواند.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاری رسمی یمن، در پی تصمیم برخی کشورهای عربی در توقف پخش برنامه های المیادین از ماهواره عرب ست و در راستای سانسور اخبار مربوط به تحولات در برخی کشورهای منطقه، اتحادیه رسانه های یمنی با صدور بیانیه ای توقف پخش برنامه های این شبکه خبری بر روی ماهواره متعلق به اعراب را محکوم کرد.

این بیانیه ضمن محکوم کردن این گونه اقدامات که مانع فعالیت حرفه ای و آزاد یک رسانه محبوب در داخل و خارج منطقه عربی می شود، خواستار از سرگیری فعالیت پخش این شبکه و توقف موارد نقض حقوق آزادی های مطبوعاتی شد.


این بیانیه هدف از توقف پخش شبکه خبری المیادین را جلوگیری از رساندن صدای آزاد آن به گوش جهانیان پس از تحقق موفقیت های قابل ملاحظه این رسانه در کشف حقایق جهان عرب، نه به روشی که دستگاه های اطلاعاتی مستبد و مزدور به افکار عمومی ارائه می دهند، ذکر کرد. 


بر اساس این بیانیه، اتحادیه رسانه های یمنی اعلام کرد که تصمیم به توقف شبکه خبری المیادین و تهدید «غسان بن جدو» مدیر اداری آن جدا از سیاست های تجاوزکارانه رژیم آل سعود با هدف منع و سانسور اخبار یمن نیست و در راستای اجرای توطئه صهیونیستی - آمریکایی در خصوص تقسیم و تجزیه منطقه عربی است. 


این اتحادیه از نقش حرفه ای و بشردوستانه شبکه خبری المیادین و پوشش اخبار مقاومت مردم یمن و افشای تجاوز عربستانی - آمریکایی و جنایات آنها در حق مردم یمن تقدیر کرد.
المیادین هم اکنون از ماهواره «بدر4» پخش می شود و عرب ست خواستار لغو پخش آن توسط دولت لبنان شده است.


شبکه المیادین، یک شبکه ماهواره ای عربی وابسته به موسسه اطلاع رسانی المیادین با مدیریت غسان بن جدو است و مقر اصلی آن در بیروت می باشد.


این شبکه مجوز فعالیت خود را از انگلیس دریافت کرده و در پایتخت های کشورهای مختلف مانند لبنان، ایران، ترکیه، آمریکا، انگلیس، چین، مصر و تونس دفاتر نمایندگی دارد.


این شبکه به طور رسمی از یازدهم ژوئن سال 2012 آغاز به کار کرده است.


شرکت عرب ست وابسته به سازمان عربی فنآوری اطلاعات و ارتباطات است که زیر نظر و پرچم اتحادیه کشورهای عربی فعالیت می کند و مالکیت آن بین همه کشورهای عضو این اتحادیه تقسیم شده است.


بیشترین سهم عرب ست متعلق به سعودی ها و 36 درصد است و مقر اصلی این شرکت هم در ریاض قرار دارد.

منبع: ایرنا