Gerdab.IR | گرداب

اعتراض به حرکت کند شورای فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: معتقدم کار در شورای عالی فضای مجازی خیلی معطل مانده و درواقع کار نظام در این حوزه بر زمین است و دستورات زیادی پشت در این شورا قرار دارد.

به گزارش گرداب به نقل از ،مهر سیدعزت‌الله ضرغامی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان «مقابله با نفوذ فکری و فرهنگی» با اشاره به مساله نفوذ، اظهار داشت: سابقه نفوذ به زندگی اجتماعی انسان برمی‌گردد. افرادی که امروز با حاشیه‌سازی و استفاده از تعابیر جدید سعی می‌کنند مساله نفوذ را کم‌اهمیت کنند، خودشان اهمیت این موضوع را می‌دانند و سال‌ها در این موضوع کار کرده‌اند.

وی افزود: اگر احتمال کمی هم به مساله نفوذ بدهیم باید باز هم به آن اهمیت داده شود. موضوع نفوذ، تصورش نیز موجب تصدیق است.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفت: امروز منابع دنیا محدود است و جوامع با یکدیگر رقابت دارند و برای پیروزی و حفظ برتری از نفوذ خود استفاده می‌کنند.

وقتی مرزبندی نمی‌شود، توهین کنندگان عاشورا «خداجو» نامیده می‌شوند

ضرغامی تاکید کرد: رهبر انقلاب چند سال پیش بحث مرزبندی را مشخص کردند، اما همین امر بدیهی باعث شد وقتی عده‌ای که در فضای غبارآلود قرار گرفتند، امتحان خوبی پس ندهند. موضوع مرزبندی، ممیز خوبی برای تشخیص حق و باطل شد و نهایتاً دیدید که به عنوان مثال اکبر گنجی با گوگوش در یک قاب قرار می‌گیرند. وقتی مرزبندی نمی‌کنند، باعث این می‌شود که در روز عاشورا به امام حسین (ع) توهین می‌کنند، اما عده‌ای بیانیه می‌دهند و توهین‌کنندگان را امت خداجو می‌نامند.

وی ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب در مقطع فعلی مساله نفوذ را مطرح می‌کنند، یعنی شرایطی را می‌گویند که با اسباب طبیعی در حال اتفاق افتادن است. گاهی نفوذ از مجاری پنهان و اقدامات جاسوسی و مخفیانه صورت می‌گیرد که دستگاه اطلاعاتی باید آن را کشف کند. اما گاهی نفوذی صورت می‌‌گیرد که باعث استحاله شدن یک ملت می‌شود و دشمن خیلی راحت آن را انجام می‌دهد.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای مسیر خود را تغییر دادند، زیرا نتوانستند انقلاب را تحلیل کنند. در سال ۵۸ و در جریان تسخیر لانه جاسوسی، سفارت آمریکا چون مشروعیت ظاهری داشت، همه کارهای خود را در پوشش آن انجام می‌داد. در آن مقطع افرادی مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی به دلیل اینکه مسئولیت داشتند، با حرکت دانشجویان در تسخیر سفارت برخورد کردند چرا که در حال اداره کشور بودند، ولی امام(ره) از این حرکت حمایت کرد و آن را «انقلاب دوم» نامید و پس از آن مردم حرکت را جلو بردند.

ضرغامی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب، توطئه‌های زیادی خنثی شد و این توطئه‌ها، گزینه‌های آمریکا علیه انقلاب بود، خاطرنشان کرد: همه این توطئه‌ها عملی شد که هر کدامش می‌توانست یک نظام را از بین ببرد اما انقلاب اسلامی ساقط نشد. وقتی لانه جاسوسی بسته شد، خیلی از کارهای ظاهری و توطئه‌ها تعطیل شد. در آن زمان اسناد لانه به مرور منتشر می‌شد و همه منتظر آن بودند که از طریق این اسناد، بعضی افراد افشا شوند.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در مورد کتاب‌های منتشر شده در خصوص اسناد لانه جاسوسی باید کاری شبیه اقداماتی که بر روی کتاب‌های شهید مطهری توسط دانشگاه امام صادق(ع) انجام شد، انجام شود تا شیوه‌های آمریکا و اقدامات آنها مشخص شود زیرا مدل‌های آنها در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد.

هنوز نتیجه برجام روشن نیست، عده ای می‌گویند مدل خوبی است

وی تصریح کرد: وقتی پس از برجام شرایط طبیعی‌ می‌شود و همه فکر می‌کنند که ما را بیشتر تحویل می‌گیرند، حضور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری آنها در جامعه خیلی عادی می‌شود.

ضرغامی تاکید کرد: وقتی هنوز نتیجه برجام روشن نیست، برخی آقایان می‌گویند برجام مدل خوبی است که باید در سایر مسائل جهانی استفاده کنیم. اما هنوز ما نتیجه این را نگرفته‌ایم.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفت: نامه رهبر انقلاب بسیار بجا و مهم بود و نگوییم این نامه تکرار مکررات بود؛ چرا که رهبری، مانفیست رابطه با استکبار را یکبار دیگر یادآوری کرد.

وی با بیان اینکه «استحاله» و «نفوذ» دو روی یک سکه هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه نفوذ برخی مطلع هستند که تحت نفوذ قرار دارند و همکاری هم می‌کنند، اما گاهی مطلع نیستند و تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار می‌گیرند و استحاله می‌شوند.

دستورات زیادی پشت در شورای عالی فضای مجازی مانده است

رئیس سابق سازمان صدا و سیما افزود: امروز معتقدم که کار در شورای عالی فضای مجازی خیلی معطل مانده و درواقع کار نظام در این حوزه بر زمین است و دستورات زیادی پشت در شورای عالی فضای مجازی قرار دارد.

ضرغامی گفت: درست زمانی که پروژه نفوذ با هجمه سنگین در حوزه فضای مجازی صورت می‌گیرد، ما یک جلسه را هم نمی‌توانیم تشکیل دهیم و در این حوزه عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم.

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: دشمن در انتخابات مجلس در حوزه فضای مجازی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است و سعی می‌کند، بهره‌برداری سیاسی خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها ممکن است بخواهند با حربه نفوذ، وحدت کشور را بر هم بزنند و در قالب حزب‌اللهی بودن این کار را انجام دهند؛ صد درصد احتمال دارد چنین اتفاقی بیفتد.

دشمن برای نفوذ فرهنگي بر روي هنرمندان و رسانه ها كار مي‌كند

ضرغامي با بيان اينكه دشمن در حوزه فرهنگي بر روي خواص يعني هنرمندان و رسانه اي ها كار مي‌كند، گفت: دشمن وقتي مباني فكري خواص را تغيير داد مي‌تواند روي جامعه تاثير گذار باشد. مانند برخي چهره ها كه امروز در جلسات مناظره از رضاخان خوب مي‌گويند یا اينكه كلا استقلال كشور را زير سوال مي‌برند.

وي افزود: وقتي نخبگان دچار استحاله شدند، صريح يا با پوشش روي مردم تاثير مي‌گذارند.

عضو شوراي عالي فضاي مجازي با اشاره به محتواي شبكه هاي اجتماعي، اظهار كرد: شبكه هاي اجتماعي ديكتاتوري اقليت و تحميل عقيدتي بر اكثريت است. وقتي در فضاي مجازي يك نگاه را جا انداختند بخشي از عوام با آن همراه مي‌شوند و سايرين حتي نخبگان نيز سكوت مي‌كنند و تحت تاثير قرار مي‌گيرند.

وي افزود: حضور حزب اللهي ها در اين فضا خيلي مناسب نيست، زيرا سوال طرح ميشود ولي پاسخ گرفته نمي‌شود. در اين شبكه ها در اصل تشكيك مي‌كنند و باعث مي‌شوند که ريشه هاي فكري نخبگان را بزنند؛ بنابراين وقتي افراد پاسخ و سخني نداشته باشند از صحنه خارج مي‌شوند.

رييس سابق سازمان صدا و سيما تصريح كرد: حركت رهبري در حوزه نفوذ، حركتي هوشمندانه در جهت مبارزه با ارتجاع و غارت منابع ملي است.

یک تذکر به رئیس جمهور

ضرغامي با اشاره به سخنان امروز رييس جمهور تاكيد كرد: رييس جمهور گفت چرا وقتي هنوز معلوم نشده است به يك نفر اتهام مي‌زنند و آبرويش را مي‌برند؟ من اين سخن را قبول دارم ولي اينكه از آنطرف يك هجمه سنگيني صورت مي‌گيرد و يك پرونده اقتصادي و فساد را به دولت قبل مي‌چسبانند و فضاسازي رسانه اي توسط دولتمردان و رسانه هاي دولتي انجام مي‌شود، چطور؟! پس اگر به اين موضوع انتقاد داريم بايد خودمان هم درست عمل كنيم تا براي همه باورپذير باشد.

عضو شوراي عالي فضاي مجازي در ادامه با بيان اينكه اگر مك دونالد بخواهد وارد كشور شود و رقابت كند شكست خواهد خورد، گفت: اگر در صورت ورود مك دونالد به كشور كساني در صف خريد محصولات آن بايستند، براي كار سياسي ايستاده اند. امروز صفي كه براي نانوايي بربري محله ما تشكيل مي‌شود شلوغ تر از شعبه KFC  آمريكا در ايران خواهد بود.

ضرغامي تصريح كرد: اينكه رهبر انقلاب با جديت فرمودند بايد با مظاهر آمريكايي مبارزه شود اين است كه اينها از مظاهر استكبار است. البته نبايد حواسمان فقط به كالاهاي آمريكايي باشد. متاسفانه دستگاههاي رسمي نظام ساماندهي مشخصي براي رصد اين مظاهر ندارند زيرا گرفتار درگيري هاي سياسي شدند.