Gerdab.IR | گرداب

كارشناس آمريكايي مطرح کرد

وضعيت اسف‌بار زندانيان سياسي در آمريكا

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۸۹

"مارك ماور" كارشناس آمريكايي و مدير طرح احكام مجازات‌ها در اين كشور كه سابقه طولاني در افشاي جنايات و نقض حقوق بشر در آمريكا دارد، وضعيت زندانيان سياسي در آمريكا را اسف‌بار خواند.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه فلسطين تلگراف، "مارك ماور"، نويسنده كتاب "رقابت براي حبس"، زندانيان سياسي را قربانيان اصلي سياست‌بازي‌ها، سيستم قضايي ناكارآمد، بي عدالتي ها و جنايات آمريكا دانست.

به گفته "ماور" واشنگتن بسيار نگران اين است كه شهروندان در كنفرانسهاي بين‌المللي اوضاع آشفته زندانهاي اين كشور را فاش كنند و تصويري را كه دولت اين كشور از خود به عنوان كشوري آزاد و بدون نقض حقوق بشر ايجاد كرده، مخدوش كنند.

دولت آمريكا تلاش مي كند تا با حبس زندانيان سياسي به مدت سي تا چهل سال صداي آنها را در زندانها خفه كند تا مبادا جهانيان صداي آنها را بشنوند.

به گفته اين كارشناس، اين زندانيان فريب شعارهاي آزادي و دموكراسي دولت آمريكا را خورده اند و به گمان اينكه آزادي بيان دارند به اظهارنظر پرداخته و با اتهام زنداني سياسي مواجه شده اند.


بر اساس اين گزارش، بيش از 4/2 ميليون زنداني سياسي در زندانهاي محلي و نظامي، و تعدادي نيز در اداره مهاجرت آمريكا نگاه داشته مي شوند كه جرم نيمي از آنها اعتراض‌هاي غير خشونت آميز است.

در ادامه اين گزارش، "ماور" دولت آمريكا را به بيگاري كشيدن از اين زندانيان متهم كرده و مي افزايد، دولت آمريكا با توسل به "برده برداري مدرن" از زندانيان بيگاري مي‌كشد.

به گفته وي، برخي از اين زندانيان در زندانها جان خود را از دست مي دهند و برخي ديگر آنقدر شكنجه مي شوند تا اگر آزاد شوند هيچ حرفي از وضعيت خود در زندانها نزنند.

وي در پايان، وضعيت بهداشت و سلامت اين زندانيان را اسفناك خواند و سيستم بهداشتي زندانها را بسيار ضعيف دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران