Gerdab.IR | گرداب

افزایش حقوق متخصصان سایبر آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴

نیروی هوایی آمریکا، حقوق متخصصان جنگ سایبری خود را افزایش داد.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا به‌شدت به دنبال افزایش امنیت سایبری کلیه‌ی زیرساخت‌های حیاتی خود و افزایش قدرت تهاجمی در زمینه‌ی سایبری است. به همین منظور، نیروی هوایی این کشور اقدام به افزایش حقوق متخصصان امنیت سایبری خود کرد.
مسئولان نیروی هوایی آمریکا، در ماه اکتبر تصمیم به افزایش حقوق متخصصان جنگ سایبری خود گرفته و در ماه جاری میلادی نیز این تصمیم را عملی کردند.

برایان کلی مدیر بخش سیاست‌های مدیریتی نیروی هوایی آمریکا، در این زمینه گفت: ما از این برنامه استفاده خواهیم کرد تا مطمئن شویم که نیروهای شایسته‌ای استخدام می‌کنیم و بر اساس سختی و پیچیدگی مسئولیت‌ها، حقوق آن‌ها را افزایش خواهیم داد.

به ادعای رسانه‌های آمریکایی، اقدام چینی‌ها برای یکپارچه‌سازی واحدهای سایبری نشان می‌دهد توافق اخیر آمریکا و چین در حوزه‌ی سایبری تنها یک برگ کاغذ است و هر دو کشور به آتش‌بس سایبری باور ندارند؛ بنابراین آمریکا باید قدرت سایبری خود را افزایش دهد.

در چند وقت اخیر، نیروی هوایی آمریکا، برای افزایش قدرت سایبری خود تلاش‌های بسیاری انجام داده است؛ اواخر ماه سپتامبر، این نیرو اعلام کرد در حال طراحی هواپیمایی است که به‌وسیله‌ی آن می‌تواند شبکه‌های حساس کشورهای دیگر را هک کند؛ شبکه‌هایی که حتی به اینترنت و هیچ شبکه‌ی خارجی دیگری وصل نیستند.