کمیسیون فدرال ارتباطات امریکا می گوید نمی تواند شرکت های اینترنتی مانند گوگل و فیس بوک و همین طور شرکت های تبلیغاتی را به عدم ردگیری کاربران مجبور کند.
به گزارش گرداب از خبرگزاری فارس به نقل از ان بی سیی نیوز؛ برخی نهادهای مدافع حقوق مدنی کاربران اینترنت نسبت به عملکرد این شرکت ها و جمع آوری اطلاعات شخصی افراد در زمان استفاده از سایت های مختلف اعتراض کرده بودند.
برخی از این شرکت ها مانند گوگل حتی در صورت فعال کردن تنظیمات مرورگرهای اینترنتی برای متوقف کردن کنترل خود این تنظیمات را از کار می اندازند و مخفیانه آنها را دستکاری می کنند. امروزه بسیاری از مرورگرهای اینترنتی دارای قابلیتی موسوم به "Do Not Track" هستند تا در زمان بازدید فرد از یک وب سایت اطلاعات شخصی مربوط به عادات کاربری وی جمع آوری نشود. اما ظاهرا این تنظمیمات هم جلوی سواستفاده های غول های دنیای فناوری را نمی گیرد.
به دنبال بالاگرفتن اعتراضات کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرده که شرکت های مختلف در ارائه خدمات خود آزاد هستند و نمی توان آنها را به انجام رویه های خاصی مجبور کرد. سازمان های مدافع حریم شخصی کاربران ضمن اظهار تاسف اعلام کرده اند که به تلاش خود برای مجبور کردن فیس بوک، گوگل و ... به رعایت حریم شخصی کاربران ادامه خواهند داد.