Gerdab.IR | گرداب

جروزالم‌پست:

تحریم‌ها علیه ایران در حد حرف باقی مانده است

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۸۹

یک روزنامه صهیونیستی با بیان اینکه تحریم‌های سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به مرحله عمل نمی‌رسند، افزود: این تحریم‌ها از سوی کشورها به بهانه‌های مختلف نقض می‌شوند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه ایران، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست اعلام کرد: تحریم‌هایی که از سوی سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به تصویب می‌رسند بیشتر به حرف می‌ماند و به مرحله عمل نمی‌رسند.

این روزنامه افزود: بزرگترین ایراد این تحریم‌ها آن است که مورد حمایت تمامی کشورها قرار نمی‌گیرد، به طوری که در برخی موارد کشورهایی مانند ونزوئلا، سوریه و حتی در این اواخر ترکیه، با این تحریم‌ها مخالفت کردند.

جروزالم ادامه داد: حتی برخی کشورها از لحاظ فکری، با صدور تحریم علیه ایران مخالفتی ندارند اما دارای مشترکات اقتصادی و ژئوپلتیکی متعددی با ایران هستند. روسیه، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، چین و دیگر کشورهای شرق آسیا، به همین دلیلی که ذکر شد به مناسبات خود با ایران ادامه داده‌اند.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به "قسمت اسفناک قضیه" یادآور شد: بدتر از همه، رفتار برخی از کشورهای دموکراتیک مانند سوئیس است. دقیقاً همان زمانی که قدرت‌های غربی تحریم‌های خود را بر ضد ایران تشدید کردند، شرکت "ای‌جی‌ال" سوئیس با کمک‌های خود به ایران، این تحریم‌ها را به بیانیه‌های توخالی تبدیل کرد.
این روزنامه ادامه داد: امضای قرارداد این شرکت با ایران برای واردات بیش از 5 میلیارد متر مکعب گاز در سال به ارزش 18 میلیون یورو که دو سال پیش منعقد شد، نه تنها لغو نشد بلکه با طرح احداث یک خط لوله برای انتقال گاز از طریق ترکیه، با سرعت تمام ادامه دارد.

جروزالم‌پست در ادامه، این اقدام سوئیس را نه یک حرکت متمردانه از سوی یک شرکت سوئیسی بلکه اقدامی از سوی دولت سوئیس، با حمایت مالی دانست و افزود: به تازگی نیز دولت سوئیس درباره ارسال وسیله‌ای برای اندازه‌گیری فشار در تجهیزات هسته‌ای به تهران، اظهارات ضد و نقیضی داشته است.