Gerdab.IR | گرداب

کاهش‌جرائم خریداینترنتی خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از کاهش ۲۰ درصدی جرائم خرید اینترنتی در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، سرهنگ غلامرضا حسینی صبح دوشنبه در همایش تجارت الکترونیک توسعه کسب‌وکار و خرید اینترنتی با اشاره به اینکه فرهنگ زیرساخت‌ها و آموزش امری مهم در عرصه تجارت الکترونیکی است، گفت: اگر دانش و ظرفیت انسانی را نداشته باشیم به ورطه هلاک حیثیتی جانی و مالی خواهیم رفت.

وی بابیان اینکه از ۷۷ میلیون نفر جمعیت کشور ۵۵ میلیون کاربر اینترنتی هستند، ادامه داد: ۷۱ درصد از مردم ایران در اینترنت هستند که با برآوردهای انجام‌شده حدود ۱۵ میلیون در این عرصه در توسعه و تجارت کار می‌کنند اما از این رقم نیز دو میلیون کار مثبت و مفید انجام می‌دهند.

حسینی با اشاره به فروش اقساطی خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی بیان داشت: متقاضیان مراقب کلاه‌برداران در این زمینه باشند چراکه در خراسان جنوبی درگاه جعلی فروش خودرو داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه تجارت الکترونیکی باید ورود کنیم و به سطح کشورهای توسعه‌یافته دست‌یابیم، تصریح کرد: از بین ۷۰ کشور دارای تجارت الکترونیک رتبه ۶۹ راداریم.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از کاهش ۲۰ درصدی جرائم خرید اینترنتی در استان طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در خراسان جنوبی در سال گذشته واقعاً وضعیت بدی داشتیم.

حسینی بابیان اینکه در تجارت الکترونیکی هدف این است که کالا بدون واسطه به مشتری برسد، عنوان کرد: برای تحقق این امر باید ابتدا فرهنگ صداقت را در دستور کار داشته باشیم.

وی به معایب تجارت الکترونیک اشاره کرد و گفت: خرید کالاهایی که تحویل داده نمی‌شود، ارائه کالاهایی که با خصوصیات گفته‌شده مطابقت ندارد، تأخیرها و زحمت‌هایی که خرید آنلاین دارند، خدمات ضعیف پس از فروش، سوءاستفاده از کارت‌های اعتباری ازجمله معایب در تجارت الکترونیکی است.

وی بابیان اینکه با همه توان پای‌کار آمده‌ایم تا بستر مناسب برای خریدهای اینترنتی فراهم شود، بیان کرد: نماد اعتماد الکترونیکی نماد ارزشی است به‌شرط اینکه نماد اصل باشد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی همچنین به نکات ایمنی قبل از خریدهای اینترنتی اشاره کرد و افزود: قابل کلیک بودن نماد الکترونیک و اینکه همیشه قبل از پرداخت آدرس url بالای سایت چک شود.

حسینی ادامه داد: آدرس بانک‌ها https را باید داشته باشد و علاوه بر این باید دکمه رفش کلمه امنیتی نیز عمل کند.