Gerdab.IR | گرداب

همکاری‌تتاری‌اسراییل و جنرال‌الکتریک

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴

شرکت جنرال الکتریک برنامه‌ی تحلیل داده‌های عظیم خود را در اختیار شرکت امنیت سایبر اسراییلی تتاری قرار می‌دهد. این برنامه در بخش‌های صنعتی کاربرد دارد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، شرکت امنیت سایبر اسراییلی تتاری (ThetaRay) قصد دارد از برنامه‌ی تحلیل داده‌های عظیم شرکت جنرال الکتریک استفاده کند. این برنامه، پردیکس (Predix) نام دارد که در بخش‌های صنعتی استفاده می‌شود.


این برنامه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند داده‌هایی را که بر پایه‌ی رایانش ابری هستند تحلیل کنند و از این طریق زمان و هزینه‌های خود را مدیریت کنند.


مارک گازتی (Mark gazti)، مدیر اجرایی تتاری، گفت: «بسیاری از شرکت‌های صنعتی می‌توانند از رابطه‌ی ما با جنرال الکتریک درس بگیرند.» وی بیش از هفت سال عضو یگان اطلاعات ارتش اسراییل (8200) بود.


زمانی که داده‌های عظیم در رایانش ابری قرار می‌گیرند، خطر نفوذ هکرها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال در سال 2011 برخی هکرها اعلام کردند با استفاده از یک حساب کاربری سرور ابری آمازون توانستند داده‌هایی را از شرکت سونی سرقت کنند. گازتی افزود: «هکرها همیشه به دنبال در پشتی هستند. برای حل این مشکل باید تصویری از تمام سامانه‌ی خود را در نظر گرفت؛ به این صورت که ببینیم آیا سامانه به‌درستی کار می‌کند یا در آن چیز غیرعادی مشاهده می‌کنیم؟ امور غیرعادی می‌تواند افزایش فعالیت داخل شبکه یا درخواست‌های غیرعادی از یک وب‌گاه باشد. اگر سامانه‌ای با استاکس نت آلوده شود، هیچ ‌چیز غیرعادی در سامانه نشان داده نمی‌شود.»


وی در مورد رفتارشناسی در فضای سایبر گفت: «ما حجم عظیمی از داده‌ها را پردازش می‌کنیم و به دنبال الگوهای رفتاری غیرعادی هستیم. این داده‌ها از منابع مختلفی مانند ایمیل، فایل‌های ثبت سوابق، حسگرها، دوربین‌ها و میکروفن‌ها یافت می‌شود.»
همکاری شرکت تتاری با جنرال الکتریک که در زمینه ی تولید

محصولات برقی مشهور است، می تواند این نکته را نمایان سازد که اسراییل به دنبال تقویت امنیت سایبر بخش های صنعتی خود است؛ همانگونه که مدافعان سایبری خود در شرکتی به نام سایبرجیم تربیت می کند که این شرکت زیر نظر شرکت برق اسراییل فعالیت می کند.