Gerdab.IR | گرداب

رونمایی ۱۰دستاورد جدید فناورانه

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴

۱۰ دستاورد جدید در دانشگاه شریف با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای خانواده فناور شریف و به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه شریف با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و جمعی از معاونان این دانشگاه از ۱۰ محصول جدید رونمایی شد.

«محموله اپتیکی دیده‌بان ۱» و «هدهد ۳» محصول شرکت فاتح آسمان شریف، «ماژول امنیت سخت‌افزاری ( HSM)» محصول شرکت حصین ایمن، «بازاریاب انرژی آسانسور»، «دستگاه تشخیص‌دهنده رنگِ دندان»، «ستون جدا کننده سلولی»، «ساخت پلیت‌های استئوتومی سفارشی» و «پروژه تب‌نت» و «ساخت پوست مصنوعی جهت ترمیم زخم‌های عمیق» توسعه یافته در برنامه توسعه و انتقال فناوری دانشگاه صنعتی شریف، «سامان پارس رایت» محصول شرکت امن‌افزار رونمایی شد.

محموله اپتیکی دیده‌بان ۱، سامانه مراقبت و شناسایی است که می‌تواند حرکت‌های پرنده را حول سه محور پایدار کرده و تصاویر بدون لرزش از منطقه برداشت کند. محموله اپتیکی دیده‌بان ۱ می‌تواند تصاویر هوایی با کیفیت، بدون لرزش و با قابلیت زوم بگیرد.

مولتی رتور هدهد ۳ یک رتور بدون سرنشین الکتریکی است که دارای کاربری آسان با قابلیت برخواست و فرود عمودی بدون نیاز به باند و حتی انجام عملیات از روی دست را دارد. این مولتی رتور چندصدا با مداومت پرواز بالا می‌تواند به سرعت آماده پرواز شود.

ستون جداکننده سلولی که مبتنی بر فناوری مغناطیس است به کرّات برای جداسازی و مرتب‌سازی سلول‌ها در پژوهشگاه‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جداکننده سلولی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که به راحتی با سایر دستگاه‌های خارجی موجود در کشور منطبق و قابل استفاده است. این ستون‌ها برای جداسازی هر نوع سلول (انسانی یا حیوانی) که با میکروبیدهای مغناطیس نشانه‌گذاری شده‌اند، قابل کاربرد است.

از بازاریاب انرژی آسانسور می‌توان به عنوان منبع برق اضطراری استفاده کرد. همچنین بازاریاب انرژی آسانسور با اتصال به تابلوی آسانسور، انرژی الکتریکی تولید شده را در خود ذخیره کرده و در سیکل‌های مصرف‌کننده انرژی به سیستم باز‌ می‌گرداند و از این طریق منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی می‌شود.

دستگاه تشخیص‌دهنده رنگِ دندان جایگزینی برای روش‌های تشخیص بصری رنگِ دندان است که در درمان‌های ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سامانه مدیریت کارمند (سامان پارس رایت) با فراهم کردن امکان تعامل کارآمد بین مدیران و کارمندان خارج از سازمان راه‌حلی برای این مسائل ارائه کرده است. این سامانه با مشخص کردن موقعیت مکانی، امکان تعریف برنامه کاری در سطح فعالیت‌های انجام شده را دارد و باعث افزایش بهره‌وری کارمندان و کاهش هزینه‌های سازمان می‌شود.

پروژه تب‌نت اپلیکیشنی کاربردی در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت پلیت‌های استئوتومی، یک دستگاه شکل‌دهی پلاک‌های سفارشی استئوتومی است که در عمل‌های جراحی ارتوپدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.