فرمانده کل سپاه پاسداران:

امنیت سوریه اثر مستقیم در امنیت ایران دارد

امنیت سوریه اثر مستقیم در امنیت ایران دارد
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:امنیت سوریه اثر مستقیم در امنیت ایران دارد.

به گزارش گرداب، سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید همدانی در جمع خبرنگاران، گفت: از ویژگی‌های برجسته شهید همدانی اخلاق، مهربانی، مردم‌داری و صداقت بود که این ویژگی‌ها وی را نسبت به دیگر سرداران شهید ما برجسته کرده بود و بدرقه باشکوه مردم همدان از این شهید بزرگوار بیانگر همین موضوع است.

وی ادامه داد:نقش سردار شهید همدانی در مقاومت برجسته بود زیرا اولین فرمانده‌ای بود که با شکل‌گیری مقاومت سوریه نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، بدون تردید می‌توان گفت اگر شهید همدانی نبود در ماجرای دو سه سال پیش، دمشق سقوط کرده بود و معلوم نبود جبهه مقاومت با چه مشکلی مواجه می‌شد.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: همه شهیدان چه ایرانی و چه غیر ایرانی که در حال کار مستشاری بودند نقش تعیین‌کننده‌ای در این موضوع داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما شهادت سردار شهید همدانی در امنیت داخلی چه نقشی ایفا می‌کند؟ گفت: بدون تردید یک اثر مستقیمی که می‌گذارد این است که در کشوری مثل سوریه با این بافت جمعیتی، مذهبی و قومی وقتی کارشان پیش نمی‌رود و اهداف‌شان محقق نمی‌شود، اثر مستقیم روی امنیت ما نیز خواهد گذاشت و همه احساس می‌کنند این مسئله همبستگی تنگاتنگی با ما دارد.