Gerdab.IR | گرداب

معرفی گروه‌های مأموریت سایبری پنتاگون

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴

پنتاگون در راهبرد سایبری خود قصد دارد با تشکیل نیروهای مختلف مأموریت سایبر، پدافند و امنیت سایبر خود و شبکه‌های سازمان‌های آمریکا را تأمین کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ در راهبرد امنیت سایبر وزارت دفاع آمریکا، این وزارتخانه تصمیم دارد تا سه سال آینده، چهار گروه به‌عنوان «نیروهای مأموریت سایبری» ایجاد کند. این کار در راستای تقویت دفاع سایبری و پیشگیری از حملات سایبری صورت می‌گیرد. این گروه‌ها به‌طورکلی به چهار دسته تقسیم می‌شوند و هر گروه به زیرگروه‌هایی تقسیم می‌شود که جمعاً 133 گروه مأموریت سایبری تشکیل می‌شود. این گروه‌ها در اختیار نیروهای مسلح این کشور قرار می‌گیرند. اخیراً نیروی هوایی و زمینی ارتش آمریکا در حال آموزش این نیروها برای بکارگیری آن‌ها است.
این چهار گروه کلی عبارت‌اند از:
1)   گروه مأموریت‌ ملی (National Mission Team)؛ وظیفه‌ی دفاع از آمریکا و منافع این کشور در برابر حملات سایبری را بر عهده دارد. این گروه دارای 13 گروه فرعی است.
2)   گروه حفاظت سایبری (Cyber Protection Team)؛ وظیفه‌ی دفاع از شبکه‌های پنتاگون و سامانه‌های آن را در برابر تهدیدات بر عهده دارد. این گروه دارای 68 گروه فرعی است.
3)   گروه مأموریت‌ جنگی (Combat Mission Team)؛ وظیفه‌ی حمایت از فرماندهی یکپارچه‌ی مبارزاتی آمریکا (Unified Combatant Command) را بر عهده دارد. وظیفه‌ی فرماندهی یکپارچه‌ی آمریکا انجام مأموریت‌های خارجی این کشور است و ستادهای مختلفی دارد. این گروه دارای 27 گروه فرعی است.
4)   گروه پشتیبانی (Support Team)؛ وظیفه‌ی فراهم کردن تحلیل و برنامه‌ریزی برای حمایت گروه‌های مأموریت ملی و جنگی را بر عهده دارد. این گروه دارای 25 گروه فرعی است.
پنتاگون در راهبرد خود تأکید خاصی بر این نیروها دارد و آن‌ها را نمونه‌ای از سرمایه‌گذاری عظیم آمریکا در حوزه‌ی سایبری می‌داند. این نیروها از شبکه‌ها و سازمان‌های موردنظر پنتاگون دفاع می‌کنند.