Gerdab.IR | گرداب

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

«رجیستری موبایل» تا 3 ماه دیگر

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری با اشاره به در حال تکمیل بودن بانک‌های اطلاعاتی IMEI گوشی‌های تلفن همراه، از اجرایی شدن طرح «رجیستری موبایل» تا 3 ماه دیگر خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از تسنیم، حبیب الله حقیقی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص اجرایی شدن طرح «رجیستری موبایل» اظهار داشت: مبارزه با گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در کشور یک پکیج و یک بسته کامل است که «رجیستری موبایل» تنها یک بخش از این بسته کامل را شامل می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: لازمه اجرایی شدن «رجیستری موبایل» آن است که بانک‌های اطلاعاتی اولیه آن تکمیل شود تا با بهره‌گیری از این بانک‌های اطلاعاتی، بتوانیم گوشی‌های قاچاق را از سایر گوشی‌هایی که به صورت قانونی به کشور وارد شده‌اند تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر آماده سازی بانک‌های اطلاعاتی آغاز شده است و برای تکمیل آن لازم است تا IMEIهای تمام گوشی‌های تلفن همراه (کد 15 رقمی منحصربه‌فرد برای هر گوشی) در این بانک‌های اطلاعاتی ثبت شود.

حقیقی در خصوص زمان اجرایی شدن آخرین مرحله طرح رجیستری موبایل نیز گفت: با توجه به سرعت انجام تکمیل بانک‌های اطلاعاتی، به نظر می‌رسد تکمیل شدن بانک‌های اطلاعاتی و اجرایی شدن مرحله نهایی «رجیستری موبایل»، تا 2 - 3 ماه دیگر و پیش از اتمام سال جاری انجام شود.