معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: در اغلب مکانیزمهای برخورد با موضوعاتی نظیر پیامکهای انبوه و تبلیغاتی ناخواسته، حداقل باید یک بار برای مشترکان پیامک ارسال شود.
وی عنوان کرد: اوایل سال جاری دستورالعملی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید که براساس آن کار ساماندهی این قبیل پیامکها به وزارت ارشاد سپرده شد؛ البته ما هم از جهت اینکه پیامکهای تبلیغاتی و انبوه به درخواست مشترک فعال شده باشد، نظارت داریم به این شکل که اگر پیامکهایی علیرغم میل مشترکان برای آنها ارسال شود قادر خواهند بود با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (CRA.ir) یا تماس با سامانه 195 طرح شکایت کنند.
معاون رگولاتوری با بیان اینکه برخی مشترکان در گام اول دریافت این قبیل پیامکها فورا طرح شکایت میکنند، گفت: بهتر است پیش از ورود به بحث شکایت از طریق مبادی گفته شده، با اپراتور مربوطه تماس بگیرند و موضوع را به اطلاع آنها برسانند؛ قطعا اپراتورهای موبایل سریعا مشکل مشترکان را حل خواهند کرد.
او در پاسخ به این سوال که ارسال کنندگان پیامکهای تبلیغاتی به چه حقی پیامهایی را برای مشترکان ارسال میکنند بدون اینکه به آنها اطلاع دهند هر پیامک چه هزینهای به دنبال دارد؟، گفت: در دستورالعمل در نظر گرفته شده توسط شورای عالی فضای مجازی تمامی این موارد و حتی نحوه برخورد با خاطیان و سوءاستفاده کنندگان دیده شده است و در آینده شاهد رفع معضلات آن خواهیم بود. قطعا این قبیل موضوعات باید انعکاس داده شود تا بتوانیم با آنها برخورد کنیم.
عباسی شاهکوه درباره مکانیزمهای دیگر موجود در بازار موبایل و تجربه دیگر کشورها برای برخورد با محتوای آزاردهنده و ناخواستهای همچون پیامکهای تبلیغاتی نیز گفت: مکانیزمهای مختلفی وجود دارد اما قطعا در تمامی آنها حداقل باید یک بار پیامک ارزش افزوده یا تبلیغاتی برای مشترک ارسال شود و بعد مشخص گردد چه کسانی حاضر به دریافت این قبیل پیامکها هستند.