Gerdab.IR | گرداب

برنامه سنجش سلامت سایبری انگلیس

تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴

وزیر اقتصاد دیجیتال انگلیس برای سنجش میزان آمادگی بخش تجاری این کشور در برابر حملات سایبری، دستور اجرای برنامه‌ای برای سنجش سلامت سایبری را داد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، دولت انگلیس از بخش تجاری این کشور خواست تا برای سنجش امنیت سایبر شرکت‌های بزرگ این کشور "معاینه‌ی سلامتی امنیت سایبر" برگزار کنند.

به همین منظور اد وایزی وزیر اقتصاد دیجیتال انگلیس، دستور داد 350 عدد از بزرگ‌ترین مشاغل این کشور، برای فهم سطح امنیت سایبر خود و بهبود آن، این برنامه را اجرا کنند. وی تصریح کرد با اجرای این برنامه، بخش تجاری مطمئن خواهد شد که می‌تواند در رونق اقتصاد دیجیتال ما نقش مهمی داشته باشد.

وایزی در جریان نشستی که در لندن برگزار شد، خاطرنشان ساخت همزمان با انتشار داده‌ها به‌صورت آنلاین، بخش تجاری نیز باید آمادگی خود را افزایش دهد. وی گفت: با توجه به افزایش نقل و انتقالات آنلاین روزانه‌ی ما، حفاظت از اطلاعات، یک اولویت برای دولت انگلیس محسوب می‌شود.

با توجه به افزایش حملات سایبری به شرکت‌های انگلیس مانند شرکت مخابراتی تاک تاک و سرقت اطلاعات حدود یک‌میلیون کاربر، امنیت سایبر به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است.

اجرای برنامه‌ی سنجش سلامت سایبری انگلیس، بخشی از برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی امنیت سایبر این کشور با هدف تبدیل آن به امن‌ترین مکان برای تجارت آنلاین است.