Gerdab.IR | گرداب

آزمایش‌کیفیت ۱۰۰مدل‌تجهیزات‌مخابراتی

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ مدل از انواع تجهیزات مخابراتی، تحت آزمون کیفیت در آزمایشگاههای مرتبط با این امر، قرار می گیرند.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، محمد خوانساری در مورد کمیت و کیفیت آزمایشگاههای موجود در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر در پژوهشکده ارتباطات - CT- این پژوهشگاه ۳ آزمایشگاه تایید نمونه در حوزه تجهیزات رادیویی، تجهیزات نوری و شبکه و ۴ آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می کنند.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ مدل از انواع تجهیزات مخابراتی در آزمایشگاه های این پژوهشگاه، تحت آزمون قرار می گیرند ادامه داد: این آزمونهای کیفیت به درخواست ذینفعانی چون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می شود و منطبق با استانداردهای روز دنیا است.

وی با تاکید بر ضرورت به روزرسانی این آزمایشگاه ها گفت: با توجه به ارتقاء مداوم فناوری های روز دنیا، براساس طرح ۳ ساله آزمایشگاههای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مصوب سال ۹۳ شورای معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حمایت این وزارتخانه، ایجاد یا ارتقاء ۸ آزمایشگاه تا سال ۹۵ در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد که با اجرای کامل این طرح توسعه ای، در حوزه فناوری اطلاعات مطابق با استانداردهای روز دنیا عمل می کنیم.

خوانساری تصریح کرد:‌ در پژوهشگاه امنیت نیز در حال حاضر ۵ ماژول آزمایشگاهی مبتنی بر تجهیزات موجود و ابزارهای منبع باز - open source - طراحی، ایجاد و در حال ارائه خدمت بوده و مطالعات طراحی برای آزمایشگاه های دیگر نیز در حال انجام است.

وی بر یکپارچگی انجام فعالیت های پژوهشی تاکید کرد و افزود:‌ انجام طرح های کلان در این پژوهشگاه با حضور اعضای هیات علمی که از توانمندی های امور پژوهش، توسعه و نوآوری (R&D&I) برخوردارند. می تواند یکپارچگی فعالیت های پژوهشی دراین مرکز را فراهم آورد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به استفاده از متخصصان پژوهشگاه و همچنین اساتید و متخصصان خارجی و ایرانی مقیم خارج از کشور اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۳۶ عنوان کارگاه و سمینار برگزار شد که از این تعداد ۲ عنوان توسط متخصصین خارجی، ۵ عنوان توسط متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور و بقیه توسط پژوهشگران داخلی برگزار شده است. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری ۳۰ عنوان کارگاه و سمینار تخصصی در برنامه های آموزشی پیش بینی شده است.

وی درباره برنامه های آموزشی مبتنی بر طرح های مصوب پژوهشگاه گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۴ عنوان دوره آموزشی تخصصی برگزار شد و با توجه به پروژه های پژوهشی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و لزوم افزایش مهارت پژوهشگران، ۲۰ عنوان دوره آموزشی پیش بینی و در اولویت برنامه های این مرکز است.