Gerdab.IR | گرداب

مشکلات سایبری گاردساحلی آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴

فرمانده‌ی گارد ساحلی آمریکا، مشکلات سایبری این گارد را بیان کرد. کمبود متخصصین سایبری و نبود بهداشت سایبری از مهم‌ترین مشکلات گارد ساحلی است.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، چندی پیش پل اف زوکونیف (Paul F. Zukunft)، فرمانده‌ی گارد ساحلی آمریکا، راهبرد امنیت سایبر این گارد را منتشر کرد. وی که اهداف سایبری خود را تطبیق راهبرد گارد ساحلی با معیارهای وزارت امنیت داخلی آمریکا و تقویت توان اطلاعاتی و ارتقای امنیت سایبر در نیروی دریایی اعلام کرده بود، به بیان مشکلات سایبری گارد ساحلی پرداخت.


وی یکی از این مشکلات را کمبود نیروهای متخصص عنوان کرد. زوکونیف گفت بزرگ‌ترین ضعف گارد ساحلی نداشتن متخصصین سایبری است. این فرمانده بعد از بیان این مشکل، خاطرنشان ساخت برای رفع آن باید نیروهایی جذب شوند که به‌طور دائم در خدمت امنیت سایبر این گارد قرار بگیرند. همچنین وی افزود آموزش‌های سایبری بیشتری باید در دستور کار گارد ساحلی قرار بگیرد.


یکی دیگر از مشکلات گارد ساحلی، نداشتن بهداشت سایبری است. عدم رعایت اصول امنیتی توسط کارمندان هنگام استفاده از اینترنت و وجود آسیب‌پذیری‌های مختلف در سامانه‌های حمل‌ونقل دریایی و مکان‌یاب جغرافیایی، سبب افزایش خطرهای سایبری در این گارد شده است.

زوکونیف تصریح کرد استفاده‌ی نادرست کارمندان از اینترنت و آلوده شدن به بدافزار، سبب اختلال در فعالیت‌های گارد ساحلی می‌شود.


در سال 2013، گارد ساحلی، واحد فرماندهی سایبری خود را تأسیس کرد. زوکونیف اظهار کرد گارد ساحلی رابطه‌ی نزدیکی با مایکل راجرز (Michael Rogers)، مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا و فرماندهی سایبری کشور دارد.

پل زوکونیف؛ فرمانده گارد ساحلی آمریکا