Gerdab.IR | گرداب

دسترسی گوگل به محتوای اندرویدها

تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴

به دلیل عدم وجود رمزنگاری اطلاعات، گوگل به محتوای تمامی نسخه‌های اندروید تا قبل از نسخه 6.0، دسترسی دارد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، گوگل می‌تواند به هر گوشی که اراده کند از راه دور دسترسی داشته باشد. البته این عمل در صورتی ممکن است که کاربر از رمزنگاری استفاده نکند.

رمزنگاری در هیچ‌یک از نسخه‌های اندروید به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست. حتی در نسخه 5.0، گوگل به کاربر پیشنهاد می‌دهد که از رمزنگاری داده استفاده کند. به دلیل عدم وجود رمزنگاری، گوگل به‌تمامی محتوای موجود در گوشی‌های اندرویدی کاربران دسترسی دارد. در این صورت مأموران امنیتی امریکا می‌توانند به‌راحتی از گوگل محتوای کاربر موردنظر را درخواست کنند.

اپل از نسخه 8 به بعد به‌صورت پیش‌فرض از رمزنگاری استفاده می‌کند. هم‌چنین اپل از یک پردازنده مخصوص به‌منظور رمزنگاری اطلاعات کاربر استفاده می‌کند. به دلیل استفاده از قدرت سخت‌افزاری، رمزنگاری در محصولات اپل به‌سرعت انجام می‌شود. این در حالی است که گوگل از همان پردازنده گوشی و به‌صورت نرم‌افزاری این عمل را انجام می‌دهد. به همین دلیل سرعت انجام رمزنگاری در محصولات اندرویدی بسیار پایین است.

رمزنگاری داده باعث می‌شود دسترسی به اطلاعات تنها توسط خود کاربر ممکن باشد و اگر مأموران امنیتی امریکا خواهان دسترسی به اطلاعات گوشی فردی خاص باشند، به‌جای مراجعه به گوگل، به شخص کاربر مراجعه کنند.

به‌منظور پیاده‌سازی رمزنگاری در گوشی اندرویدی ابتدا به Settings > Security > Encryption > Screen lock رفته و گزینه PIN انتخاب شود. حال گوشی اندرویدی آماده برای پیاده‌سازی رمزنگاری است.

در تبلت به قسمت Settings > Security > Encryption > Encrypt tablet  رفته و در گوشی به Settings > Security > Encryption > Encrypt phone مراجعه شود. در صفحه ‌نمایش داده‌شده دکمه Encrypt Phone زده شود.

 

سپس رمزعبور که در مراحل قبل ایجاد شده بود، در این قسمت وارد می‌شود. پس‌ازاین مرحله رمزنگاری داده آغاز می‌شود. البته رمزنگاری داده در اندروید طولانی است.