Gerdab.IR | گرداب

ناآگاهی مردم‌انگلیس ازتهدیدات‌ایمیلی

تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴

بر اساس برخی گزارش‌ها، بیش از نیمی از مردم انگلیس هنوز با اصول امنیتی استفاده از ایمیل آگاه نیستند و با علم به آلودگی ایمیل، اقدام به بازگشایی آن می‌کنند.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، شرکت فرانسوی میل‌جت (Mailjet)، شرکت سازنده‌ی نرم‌افزارهای ایمیل برای سازمان‌ها، طی گزارشی اعلام کرد حدود 69 درصد مردم انگلیس نمی‌دانند یک ایمیل ممکن است یک تهدید سایبری باشد.

ده درصد مردم این کشور نیز حتی با وجود علم به محتوای مستهجن و آلوده‌ی یک ایمیل، اقدام به بازگشایی آن کرده‌اند. این گزارش اعلام می‌کند بیشتر مردم انگلیس برای دیدن عکس‌های مبتذل، ایمیل‌ها را باز می‌کنند و حتی شغل خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.


ندانستن اصول امنیتی استفاده از ایمیل‌ها، بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت سایبر محسوب می‌شود.

سرقت اطلاعات یک فرد و حتی حملات دیگر به رایانه‌های افراد همگی می‌تواند از طریق باز کردن یک ایمیل آلوده آغاز شود. یکی از علل حمله به سازمان بازنشستگی ژاپن، باز کردن ایمیل‌ها بدون تدابیر امنیتی ذکر شده است. این حمله منجر به سرقت اطلاعات حدود 250 هزار نفر شد.


در مورد شرکت میل‌جت باید گفت این شرکت با فراهم کردن نرم‌افزار برای سازمان‌ها سعی می‌کند ایجاد، ارسال و بازگشایی ایمیل‌ها به‌صورت امن انجام شود. کاربران این شرکت در 156 کشور دنیا حضور دارند و بیشتر آن‌ها در انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا هستند. به‌تازگی نیز شرکت میل‌جت، دوره‌ی آنلاین برای یادگیری اصول امنیتی استفاده از ایمیل را برگزار می‌کرد.