Gerdab.IR | گرداب

معرفی‌بزرگ‌ترین‌قربانیان جرائم‌سایبری

تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴

هند سال گذشته، 28 میلیارد دلار برای مبارزه با جرائم سایبری هزینه کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، کارشناسان امنیتی هندی مدعی هستند که سال گذشته جمعیتی بالغ بر 113 میلیون نفر در این کشور، قربانی جرائم سایبری شده‌اند. بر اساس آماری که به وسیله نرم‌افزار امنیتی نورتون (ساخت شرکت سیمنتک) در هند جمع آوری شده است، تعداد قربانیان جرائم سایبری در هند، بیشتر از کل جمعیت کشورهایی نظیر آلمان یا استرالیا است؛ این در حالی است که آمار تقریبی کل قربانیان جرائم سایبری در سراسر جهان، 538 میلیون نفر اعلام شده است.


رسانه‌های جهان، روزانه اخبار مختلفی در مورد حملات سایبری در نقاط گوناگون دنیا منتشر می‌کنند و رشد آمار حملات و جرائم سایبری، سبب بروز نگرانی‌هایی در میان کاربران اینترنت و ابزارهای وابسته شده است. هند بیشترین آمار کاربران اینترنت در سطح جهان را دارد، از این رو بالا بودن آمار قربانیان جرائم سایبری نیز در این کشور، طبیعی به نظر می‌رسد.


لازم به ذکر است که مسئولین این کشور، طی ماه‌های گذشته، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را در زمینه توسعه فناوری و امن سازی فضای سایبری هند انجام داده‌اند. در این راه نیز، قراردادهای مختلفی بین هند و دولت‌هایی نظیر آمریکا یا دولت رژیم صهیونیستی منعقد شده است؛ اما آمار حکایت از آن دارد که این سرمایه‌گذاری‌ها، نتیجه مطلوبی نداشته و مسئولین هندی برای بهبود اوضاع، دست به دامان جامعه بین‌المللی شده‌اند. به تازگی، نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، در نشست کشورهای منطقه شرق آسیا، از جامعه بین‌المللی درخواست کمک کرده بود. مودی از جامعه جهانی خواست تا برای بهبود اوضاع امنیتی در برابر حوادث تروریستی، خصوصاً تروریسم سایبری، با یکدیگر همکاری کنند.