Gerdab.IR | گرداب

مدیریت سپاه، مانعی در ترور دانشمندان؛

آمریکا می‌خواست از طریق برجام ۱۵۰ جاسوس در ایران مستقر کند

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای بدنبال بحث هسته‌ای نبودند، گفت: آن‌ها می‌خواستند ۱۵۰ جاسوس خود را تحت عنوان آژانس و غیره در ایران مستقر کنند و‌‌ همان کاری را کنند که سر چند تن از دانشمندان هسته‌ای ما آوردند.

به گزارش گرداب، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران شب گذشته در همایش ۱۵۰۰ نفری دانشجویان بسیجی دانشگاههای بیرجند در دانشگاه ازاد بیرجند، گفت: مدتی است که سکان دار بزرگ انقلاب دغدغه نفوذ دشمن به کشور را مطرح می‌کنند؛ موضوعی که سال‌ها قبل مطرح می‌کردند و این روز‌ها بیشتر مورد تاکید است.
همان‌هایی که حرفهای امام را ظاهرا قبول دارند، همواره به بسیج و سپاه حمله می‌کنند

وی با بیان اینکه بیشتر مردم ایران و مسئولان موضوع نفوذ را پذیرفتند و به عنوان یک دغدغه عمومی مطرح است، اما این طور نیست که مخالف نداشته باشد، گفت: بیشتر کسانی که مسئله نفوذ را قبول ندارند از کسانی هستند که دشمنی آمریکا را قبول ندارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز اگر مسئله نفوذ مطرح است بدلیل توان جدید آمریکایی‌ها نیست، بلکه بدلیل این است که نفوذ پذیری در ایران نسبت به قبل افزایش یافته است، افزود: آمریکایی‌ها هم حریص‌تر از گذشته این موضوع را دنبال می‌کنند و بدنبال راه نفوذ هستند.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در چهار حوزه سیاسی، امنیتی و نظامی، اقتصادی و فرهنگی موضوع نفوذ را مطرح کردند، بیان داشت: برخی می‌گویند آمریکا تغییر کرده است و قابل تعامل است؛ مگر کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از رژیم پهلوی، تحمیل جنگ ۸ ساله به ایران و حمایت تمام عیار از صدام و منافقین را فراموش کرده‌ایم.

* تنها در مرداد ماه، آمریکایی‌ها 15 مرتبه ایران را تهدید به حمله نظامی کردند

وی ادامه داد: مسئولان آمریکایی اکنون هم دائما ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کنند. در مرداد امسال فقط ۱۵ مرتبه آمریکایی‌ها، ایران را تهدید به حمله نظامی کردند. هر شخصی در آمریکا از جایش بلند شد، ایران را تهدید حمله نظامی کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه در حوزه نظامی نیز می‌توان به پایگاههای پر تعداد آمریکا در منطقه غرب آسیا؛ از کویت و قطر و بحرین و امارات گرفته تا عراق و افغانستان که در اطراف ایران مستقر کردند، اشاره کرد، گفت: تعداد و تنوع  پرنده‌های جاسوسی آمریکا در منطقه به بهانه مبارزه با داعش در عراق، خلیج فارس و آب‌های آزاد و یا در افغانستان وجود داشته است، این‌ها به جز جاسوسی‌های آمریکا از طریق ماهواره است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی خود را در منطقه به پرواز درآوردند و بیش از صد‌ها ساعت پرواز جاسوسی در منطقه دارند و دائما اینجا پرسه می‌زنند، گفت: موقعی که هواپیماهای بدون جاسوسی در عراق و افغانستان پرسه می‌زنند، بر حسب ظاهر خارج از مرزهای ایران هستند، اما در واقع آن‌ها در شعاع ۴۵۰ کیلومتر در داخل کشور را می‌بیننند. بار‌ها بعد از تست موشکی که داشته‌ایم، آمریکایی‌ها هواپیماهای جاسوسی خود را فوری به منطقه فرستادند.

وی با اشاره به اینکه هزینه کارهای نظامی هزاران برابر بیشتر از کار فرهنگی است و اما امریکایی‌ها برای کارهای نظامی خود هزینه می‌کنند؛ اگر دشمنی نداشته باشند، چرا این کار‌ها را می‌کنند؟  گفت: سپاه و بسیج و نیروهای مسلح با اطاعت محض از مقام معظم رهبری، فرمایشات ایشان را عملی کردند و توانستند تلاش‌های دشمن را بی‌خاصیت کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در حوزه نظامی نیروهای مسلح در حد توان مقابله کردند که خود دشمن هم به توان ایران و ضعف خود در این حوزه اذعان دارد، گفت: علت اینکه مقام معظم رهبری در مورد نفوذ بر روی دو حوزه سیاسی و فرهنگی تاکید خاص دارند، این است که ایشان نسبت به حوزه امنیتی و نظامی خیالشان راحت است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه امام راحل خطاب به افرادی که تمایل به غرب دارند و بر حسب ظاهر حرف‌های ایشان را قبول دارند، می‌فرماید «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی وارد نشود»، افزود: یعنی اینکه باید گوش به فرمان رهبری باشیم و تمام فرمایشات و مطالب ایشان را به عنوان یک دستور و تکلیف اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه اگر بسیج نبود انقلاب‌‌ همان ابتدا فرو می پاشید، گفت: افرادی که حرف‌های امام راحل را تنها برحسب ظاهر قبول دارند، همواره به بسیج و سپاه، خبرگان رهبری، شورای نگهبان و قوه قضائیه و سایر ارکان انقلاب حمله می‌کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه همه دشمنی‌ها و نفوذ آمریکا برای تهاجم به کشور است، گفت: عربستان هم برای ناامن کردن مرزهای شرقی ما در افغانستان و پاکستان هزینه می‌کند، اما چرا نتوانستند کاری انجام دهند؛ در شرایطی که دور تا دور ایران ناامن بوده است؟ چون ما ریز به ریز تدابیر مقام معظم رهبری را جدی گرفتیم و دنبال کردیم و در مرزهای خودمان هرگونه حرکتی را در نطفه خفه کردیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه جدی گرفتن فرمایشات رهبر انقلاب باعث شد که امروز کشور امنی را داشته باشیم، افزود: امام راحل فرمودند که مراقب باشید نظام دست نااهلان نیفتد، اگر در جایی و مجموعه‌ای دست افراد نااهل و غرب گرا افتاد باید مراقب باشیم، چراکه عده‌ای دنبال بزک کردن آمریکا هستند و می‌خواهند ذائقه مردم را تغییر دهند و خواسته‌های غرب گرایی را رواج دهند.

وی گفت: کدام سردار سپاه و یا امیر ارتش را سراغ دارید که به دشمن پناهنده شده باشد.

* خیانت است که برخی مسئولان در خانه‌های چند ده میلیاردی زندگی می‌کنند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه اگر امروز در سوریه برای دفاع از حرم امامزادگان این همه شهید می‌دهیم، آیا کم نیروی مخلص فدایی در کشور است که حاضرند برای دفاع از ولایت سر بدهند، گفت: خیانت است که مسئولان در خانه‌هایی زندگی کنند که چند ۱۰ میلیارد تومان قیمت آن است. از کجا آورده‌اند این‌ها را؟ افرادی که دنبال ثروت و تجمل گرایی هستند دلسوز انقلاب نیستند که الان متاسفانه این مشکل وجود دارد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه اگر سراغ دشمن نرویم و در خارج مرز‌ها او را کنترل نکنیم او به سراغ ما می‌آید، بیان داشت: الان افرادی که تا چند سال قبل شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می‌دادند، هم فهمیدند که تصمیمی که چند سال قبل مقام معظم رهبری در مورد کمک به سوریه گرفتند، اکنون آثارش را می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه مصر که از زمان مبارک و سادات که تماما در اختیار غرب بود چرا مشکلاتش را غرب حل نکرد؟ اگر قرار بود مشکلاتشان توسط غرب حل شود پس چرا امروز این همه گرفتاری دارند؟ مگر آن‌ها با غرب رابطه نداشتند؟ افزود: تاکنون هر چه بدست آورده‌ایم با استقامت و مقاومت و استکبارستیزی بوده است. از ابتدای انقلاب تحریم هستیم، اما در حوزه دفاعی و نظامی که از ابتدای انقلاب واردات تسلیحات تحریم بودیم، اکنون در زمینه صادرات آن تحریم هستیم.

* آمریکایی‌ها می‌خواستند از طریق برجام 150 جاسوس خود را در ایران مستقر کنند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه برخی می‌گویند صلح امام حسن (ع)، اما امروز از جنس عاشورا است و جوانان و نیروهای انقلابی پشت سر رهبری هستند و اجازه نخواهیم داد هر کس هر کاری دلش بخواهد انجام دهد، گفت: امید است کسانی که اشتباه راه را می‌روند، به مردم بپیوندند و قلبا با مردم باشند نه در شعار.

حاجی‌زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای بدنبال بحث هسته‌ای نبودند بلکه می‌خواستند از این طریق به ایران نزدیک شوند و ارتباط برقرار کنند، گفت: آن‌ها می‌خواستند بتوانند ۱۵۰ جاسوس خود را تحت عنوان آژانس و غیره در ایران مستقر کنند و‌‌ همان کاری را کنند که سر چند تن از دانشمندان هسته‌ای ما آوردند.

وی افزود: اگر سپاه مقابله به مثل نمی‌کرد، الان این ترورهای دانشمندان هسته‌ای به بالای ۵۰ نفر می‌رسید.

حاجی‌زاده با بیان اینکه مگر بیش از ۳۵۰ نفر از اساتید و دانشمندان عراقی را از همین طریق ترور نکردند، گفت: ساده لوحی است که اگر بخواهیم به آمریکا اعتماد کنیم، آمریکایی‌ها از طریق نظامی نمی‌توانند کاری بکنند، لذا بدنبال اختلافات داخلی در ایران هستند و باید بسیار باهوش باشیم.