Gerdab.IR | گرداب

استرالیا در اندیشه امنیت فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴

استرالیا قصد دارد هرچه بیشتر به‌سوی تأمین امنیت سامانه‌های فناوری اطلاعات حرکت کند. شرکت دیلویت نیز اعلام کرده مرکز جمع‌آوری اطلاعات سایبری در این کشور تأسیس می‌کند.

به گزارش گرداب، شرکت دیلویت (Deloitte)، مرکزی برای جمع‌آوری اطلاعات سایبری در سیدنی ایجاد می‌کند. این مرکز به‌منظور جلوگیری از حملات سایبری به سامانه‌های رایانه‌ای استرالیا است. سامانه‌های فناوری اطلاعات بانکی از مهم‌ترین اهداف هکرها است. این شرکت خدمات دیگری در زمینه‌های مدیریت ریسک در سرمایه‌گذاری و مشاوره‌ی مالی نیز ارائه می‌کند.

گلن استیونز (Glenn Stevens)، مدیر بانک مرکزی استرالیا، اعلام کرد منابعی که برای امنیت فناوری اطلاعات اختصاص داده شده است موجب افزایش آگاهی در مورد خطرهای سایبری و نتایج آن می‌شود. وی افزود سامانه‌های فناوری اطلاعات باید دو برابر شوند تا بتوان از سرویس‌های حیاتی به‌صورت آفلاین استفاده کرد. استیونز گفت برخی از سازمان‌ها به دلیل نگرانی از خطرهای سایبری از دو نوع سامانه استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها متصل به اینترنت و دیگری آفلاین است. وی افزود ممکن است فناوری اطلاعات نیازمند امنیتی مانند امنیت یک فرودگاه یا حتی بیش از آن باشد.

مدیر بانک مرکزی استرالیا خاطرنشان ساخت اطمینان داشتن به فضای سایبری مانند اطمینان داشتن به سامانه‌های مالی امری دشوار است.

بر اساس گزارش شرکت گارتنر، در سال 2014 شرکت‌های مختلف دنیا، 71 میلیارد دلار برای امنیت فناوری اطلاعات هزینه کرده‌اند و به نظر می‌رسد تا سال 2020 به 170 میلیارد دلار برسد.

همچنین شرکت مک‌آفی نیز اعلام کرد قوانین امنیت سایبر استرالیا نسبت به کشورهای توسعه‌یافته، ضعیف‌تر است.