Gerdab.IR | گرداب

رویکرد آمریکا در همکاری‌های سایبری

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴

از اهداف آمریکا در راهبرد امنیت سایبر پنتاگون، تقویت همکاری‌های بین‌المللی و انعقاد پیمان‌های سایبری با مناطق مختلف دنیا است؛ آسیا و اروپا از مهم‌ترین این مناطق هستند.

به گزارش گرداب؛ پنتاگون اعلام کرد نیروهای مأموریت سایبری خود را برای همکاری با متحدان و شرکای خارجی خود به کار می‌گیرد. این وزارتخانه در جستجوی ایجاد ظرفیتی برای مشارکت در امنیت و پدافند سایبر است و به دنبال این است عملیات خود را در هرکجا که مناسب می‌داند، عمق ببخشد.

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد اشتغال و همکاری بین‌المللی خود را در مناطقی مانند آسیا، اقیانوسیه و اروپا متمرکز کند. هدف پنتاگون از این کار، تشخیص تهدیدات مشترک و افزایش امنیت و ثبات بین‌المللی است.

با توجه به اینکه حفظ امنیت زیرساخت‌های حیاتی که منافع آمریکا به آن‌ها وابسته است، نیازمند همکاری با مناطق مذکور است، آمریکا می‌کوشد پیمان‌های قدرتمند بین‌المللی با کشورهای این مناطق منعقد کند.

پیمان ناتو نیز یکی از اهداف آمریکا برای همکاری‌های بین‌المللی است. پنتاگون برای جلوگیری از نفوذ روسیه و کنترل فعالیت‌های این کشور نیازمند توجه به ناتو است.

همان‌گونه که روسیه در تلاش برای تقویت کشورهای آمریکای لاتین در حوزه‌ی سایبری است، آمریکا نیز کشورهای عضو ناتو را موردتوجه قرار داده و سعی می‌کند با تقویت فضای سایبر آن‌ها، سدی را برای گسترش قدرت سایبری روسیه ایجاد کند. یکی دیگر از دلایل آمریکا برای تقویت اعضای ناتو، جلوگیری از خطرهای سایبری عنوان‌ شده است.

همچنین آمریکا با تقویت کشورهای غرب آسیا خصوصاً کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج‌فارس، در تلاش است با افزایش اطلاعات این کشورها، آن‌ها را اغوا کند که ایران تهدید سایبری مشترک برای آن‌ها است.