Gerdab.IR | گرداب

آسیب‌پذیری انگلیس در برابر حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴

وزیر دفاع سابق انگلستان عنوان کرد: «سامانه بازدارنده اتمی انگلیس در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر است.»

به گزارش گرداب وزیر دفاع اسبق انگلستان در صحبت‌هایی عنوان کرد: «هیچ ضمانتی برای داشتن بازدارندگی هسته‌ای مناسب و قابل اعتماد وجود ندارد تا زمانی که نتوانیم از آن در برابر حملات سایبری محافظت کنیم.»
برون که در فاصله سال‌های 2006 تا 2008، به عنوان وزیر دفاع انگلستان در حال خدمت بود، در ادامه صحبت‌های خود به گزارش وزارت دفاع آمریکا اشاره کرد که در آن به دولت آمریکا و شرکایش در مورد آسیب‌پذیری سامانه‌های دفاعی هشدار داده شده بود.
برون در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «دولت باید به مجلس تعهد بدهد که تمامی سامانه‌های بازدارنده اتمی ما در برابر حملات سایبری مقاوم هستند. در صورتی که دولت نتواند چنین کاری انجام دهد، هیچ ضمانتی برای بازدارندگی مناسب وجود نخواهد داشت، همچنین نخست‌وزیر هم قادر نخواهد بود تا در مواقع لازم از آن‌ها استفاده کند.»
با توجه به حوادث اخیر سایبری و حملات رو به رشد به شرکت‌های دولتی و خصوصی در انگلستان، زنگ خطر برای مسئولین این کشور به صدا در آمده است. آسیب‌پذیر بودن در برابر حملات سایبری، موضوعی است که ذهن مقامات سابق و فعلی امنیتی در این کشور را به خود مشغول ساخته است. موضوعی که در صورت عدم توجه، خسارات فراوانی برای آینده انگلستان به همراه خواهد داشت.