Gerdab.IR | گرداب

افزایش حملات سایبری به بخش خصوصی آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴

شرکت خدمات مالی آمریکایی مودیز، گزارشی در مورد افزایش حملات سایبری به بخش خصوصی و خطر حمله به تأسیسات حیاتی ارائه کرد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان، شرکت خدمات مالی آمریکایی مودیز (Moody’s Corporation) در گزارشی اعلام کرد: حملات سایبری به بخش خصوصی، خطری مهم و در حال افزایش است.


حملات سایبری در بخش‌های مختلف، متفاوت هستند و به دلیل ناشناخته ماندن و افشا نشدن بسیاری از آن‌ها، سنجش این حملات دشوار است. بر اساس گزارش این شرکت، پدافند سایبری، تشخیص و پاسخگویی به حملات، از اولویت بالایی در ارزیابی‌های مالی برخوردار هستند. همچنین شرکت مودیز افزود: آگاهی درباره‌ی خطرهای سایبری افزایش یافته است؛ اما کاهش این خطرها به دلیل رشد تدریجی تهدیدات، سخت است.


در ادامه‌ی این گزارش آمده است: «نیروگاه‌های برق، آب و گاز طبیعی، در معرض خطرهای زیادی قرار دارند؛ زیرا یک اختلال در آن‌ها می‌تواند تأثیرات ناخواسته‌ای را روی سایر بخش‌ها بگذارد. تأسیسات بزرگ بیشتر هدف هکرها قرار می‌گیرند و تأسیسات کوچک‌تر، از آمادگی کمتری برای دفاع برخوردار هستند.»


با توجه به اینکه انتشار این گزارش از سوی یک شرکت آمریکایی است، در گزارش خود از این کشور به‌عنوان کشوری که در زمان لازم با حملات سایبری مبارزه می‌کند و خطرهای بالقوه‌ی آن‌ها را کاهش می‌دهد، یاد می‌کند.


درباره‌ی شرکت مودیز


این شرکت در زمینه‌ی تجزیه‌وتحلیل اوراق بازار قرضه، مبادله‌ی اوراق بهادار، مدیریت بحران و مدیریت سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. بر اساس آمار وب‌گاه رسمی این شرکت، درآمد آن در سال گذشته، 3.3 میلیارد دلار بوده است.