Gerdab.IR | گرداب

در دیدار با دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات؛

ایران خواستار مقررات گذاری در حوزه اینترنت اشیا شد

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواستار مقررات گذاری اتحادیه جهانی مخابرات در حوزه فناوریهای نوظهور مانند اینترنت اشیاء و نسل پنجم موبایل شد.

به گزارش گرداب، علی اصغر عمیدیان در حاشیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیوئی ۲۰۱۵ (WRC-۱۵) با هولین ژائو دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) ملاقات کرد.

وی در این دیدار، با بررسی روند مصوبات کنفرانس WRC، درباره روش‌های کارآمد برای گسترش همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه بین‌المللی ارتباطات گفتگو کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار عنوان کرد: در حال حاضر حوزه ICT با موضوعات جدید و چالش‌برانگیز روبروست. موضوعاتی مانند اینترنت اشیاء (IOT)، نسل پنجم تلفن‌همراه و OTT ها (اپلیکیشن های چندرسانه ای و تعاملی) موضوعات جدیدی است که رگولاتورها باید درباره آنها مقررات‌گذاری کنند.

عمیدیان افزود: همکاریهای آموزشی ITU درباره این موضوعات و استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در این حوزه در تعامل بین رگولاتوری و ITU می‌تواند زمینه همکاری ویژه‌ای باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره روند مصوبات کنفرانس WRC نیز گفت: وجه ویژه کنفرانس WRC-۱۵ این بود که تصمیمات صرفا با رای‌گیری به نتیجه نرسید و مصوبات براساس اجماع و تفاهم تمامی کشورهای حاضر تصویب شد.

به گزارش مهر، در کنفرانس WRC-۱۵ ژنو، ۱۹ سند با موضوعاتی مانند ثبت و نحوه ارزیابی ایستگاههای رادیوئی در بانک اطلاعاتی ITU، تعیین باندهای فرکانسی مختلف برای شبکه‌های باند پهن همراه، استفاده از لینک‌های تغذیه پخش فراگیر ماهواره‌ای برای ارتباطات ثابت ماهواره‌ای، روشهای هماهنگی ماهواره‌ها، باندهای فرکانسی مورد استفاده هواپیماهای بدون خلبان، ثبت اطلاعات ایستگاههای فضائی و تخصیص فرکانس به سرویسهای رادیوآماتوری در باند MF بررسی شد که برخی از این موضوعات از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد.

کنفرانس WRC-۱۵ با حضور ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از ۱۶۲ کشور جهان از ۲ تا ۲۷ نوامبر در ژنو مقر ITU برگزار شد. در این کنفرانس قوانین جدید بین‌المللی ارتباطات رادیوئی تصویب و برخی از قوانین قبلی اصلاح شد.

منبع: مهر