Gerdab.IR | گرداب

جزییات نشست جنگ الکترونیک در عربستان

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴

رسانه‌های دنیا پوشش کمی به نشست جنگ الکترونیک در عربستان دادند. این نشست با حضور شرکت‌های مهم دنیا در این حوزه، برگزار شد.

به گزارش گرداب، چندی پیش خبری در مورد نشست جنگ الکترونیک در عربستان منتشر کردیم. در این نوشتار، جزییاتی از جریان این نشست تقدیم می‌شود. البته باید افزود هنوز مطالب گسترده‌ای از این نشست در رسانه‌ها منتشر نشده است.


شرکت‌های مهم در این نشست عبارت بودند از:


•    شرکت راکول کولینز (Rockwell Collins): این شرکت آمریکایی در زمینه‌ی تولید سامانه‌های فناوری اطلاعات برای سازمان‌های دولتی و ارائه‌ی خدمات در حوزه‌ی الکترونیک هواپیما و سامانه‌های جنگ الکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت قصد داشت در این نشست برخی از آخرین روش‌های خود در زمینه‌ی جنگ الکترونیک را ارائه کند.


•    شرکت سلکس ای اس (Selex ES): این شرکت ایتالیایی که در ولز و انگلیس نیز شعبه دارد، در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و الکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت با عربستان همکاری می‌کند.
•    شرکت ایرباس دیفنس: این شرکت آلمانی در عرصه‌ی سامانه‌های الکترونیک، ارتباطات و سایر صنایع جنگ‌افزاری فعالیت می‌کند.


از دیگر شرکت‌های مهم این نشست، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    ریتیون (Raytheon): شرکت صنایع دفاع آمریکایی که در حوزه‌ی سایبری بسیار فعال است.
•    نورثروپ گرومن (Northrop Grumman): شرکت صنایع دفاع آمریکا که در تولید حسگرها و رادارهای الکترونیکی نیز فعالیت می‌کند.


•    بی‌ای‌ئی سیستمز (BAE Systems): شرکت سازنده‌ی تجهیزات نظامی انگلیس که یکی از فعالیت‌های آن در زمینه‌ی تولید سامانه‌های دفاعی الکترونیک است. این شرکت با عربستان سعودی نیز همکاری می‌کند.


رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح عربستان سعودی، در این نشست اعلام کرد وزارت دفاع این کشور باید با استفاده از رهنمودهای پادشاه عربستان، در زمینه‌های توسعه‌ی ابزارها و آموزش کارمندان در حوزه‌ی جنگ الکترونیک گام بردارد. وی در مورد اهمیت جنگ الکترونیک اظهار کرد این جنگ ابزار مهمی برای به دست آوردن اطلاعات دشمن و حفاظت از نیروهای مسلح است؛ بنابراین آشنایی با ابعاد مختلف و فناوری‌های گوناگون آن برای تأثیر در قوای نظامی لازم است. وی گفت: «برخی از اصطلاح جنگ اطلاعات برای تشریح مفهوم جنگ الکترونیک که با هدف تخریب، سرقت و اختلال در اطلاعات صورت می‌گیرد استفاده می‌کنند. مالکیت اطلاعات و کنترل آن‌ها نقش مهمی در وضعیت جنگی دارد.»
از موضوعات مهم دیگر نش

ست، تأسیس شرکتی برای توسعه‌ی فناوری و سرمایه‌گذاری در جنگ الکترونیک در عربستان بود.

منبع: سایبربان