Gerdab.IR | گرداب

پیش‌بینی حملات DDoS توسط IBM

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴

شرکت آی‌بی‌ام به وجود آمدن نوع جدیدی از حملات اختلال سرویس توزیع شده در سال 2016 را پیش‌بینی کرد.

به گزارش گرداب کارشناسان شرکت‌های آی‌بی‌ام با بررسی دو نوع جدید از حملات اختلال سرویس توزیع شده (DDoS) که سال گذشته رخ داد، پیش‌بینی کرد نوع جدیدی از این حملات در سال 2016 اتفاق خواهد افتاد.

نوع اول:

اولین نوع از حملات اختلال سرویس توزیع شده در اگوست سال 2015 با سوءاستفاده از کاربران بیت تورنت (BitTorrent) اتفاق افتاد. این نوع جدید با نام حملات توزیع انعکاسی انکار سرویس (DRDoS) شناخته می‌شود. این حملات 120 برابر قوی‌تر از حملات معمولی اختلال سرویس توزیع شده هستند.

نوع دوم:

دومین نوع حملات اختلال سرویس توزیع شده با استفاده از سرقت و انتقال ترافیک یک وب‌گاه صورت می‌گیرد. با این روش دو حمله در سال 2015 انجام شد. در این حملات از فایل‌های جاوا اسکریپت مخرب و تصویرهایی که کدهای جاوا اسکریپت در آن جایگذاری شده بود، استفاده شد. شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرد تعداد حملاتی که با استفاده از این روش انجام می‌شوند در سال 2016 افزایش خواهد یافت.

نوع سوم:

شرکت آی‌بی‌ام با تحقیق روی دو نوع حمله گذشته، پیش‌بینی کرد، سومین نوع این حملات در سال 2016 رخ خواهد داد. این حمله‌ی جدید همگرایی زمانی حملات اختلال سرویس توزیع شده (Temporal Lensing DDoS) نام گرفته و تا این لحظه نمونه‌ای از این حملات ثبت نشده است. تنها شرط به وقوع پیوستن این نوع حمله، هماهنگی حمله‌کننده‌ها برای ارسال بسته‌های شبکه به مقصد است.

تصویر مربوط به سومین نوع حملات اختلال سرویس توزیع شده است.