Gerdab.IR | گرداب

حزب الله اسناد ترور حريری را تقديم دادگاه كرد

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۹

حزب الله لبنان اسناد و شواهد فاش شده از سوي سيد حسن نصرالله مبني بر دست داشتن رژيم صهيونيستي در ترور رفيق الحريري را به دادستان ديوان عالي لبنان تحويل داد.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، حزب الله لبنان اسناد و شواهد فاش شده از سوي سيد حسن نصرالله، در جريان كنفرانس مطبوعاتي هفته گذشته‌اش را مبني بر دست داشتن رژيم صهيونيستي در ترور رفيق الحريري، نخست وزير اسبق لبنان، به دادستان ديوان عالي لبنان تحويل داد.

منابع لبناني گزارش دادند، "قاضي ميرزا"، دادستان ديوان عالي لبنان خاطر نشان كرد كه مسئول بخش ارتباطات و هماهنگي‌هاي حزب الله لبنان، روز سه شنبه با حضور در دفتر وي، بسته حاوي اسناد درخواست شده از سوي قاضي "دانيال بلمار"، دادستان دادگاه ويژه پرونده ترور رفيق الحريري را تحويل وي داده و ميرزا اين بسته را به دفتر بلمار در لبنان انتقال داده است.

تحويل اسناد و شواهد مذكور به دادگاه ويژه پرونده ترور رفيق الحريري، در حالي صورت مي‌گيرد كه حزب الله لبنان بارها از بي‌اعتمادي خود به دادگاه بين‌المللي سخن گفته است و گزارش‌ها از تلاش اين دادگاه براي محكوم كردن اعضاي اين حزب در ترور رفيق الحريري در 14 فوريه سال 2005 ميلادي حكايت دارد.

سيد حسن نصر الله طي كنفرانس مطبوعاتي هفته گذشته‌اش كه از طريق شبكه‌هاي تلويزيوني نيز پخش مي‌شد، صحنه‌هايي از جاده ساحلي بيروت را كه محل ترور الحريري بود، به تصوير كشيد و گفت كه هواپيماهاي شناسايي بدون سرنشين رژيم صهيونيستي، يك روز پيش از ترور نخست وزير اسبق لبنان از اين محل تصوير برداري كرده‌اند و حزب الله با نفوذ به سيستم ارتباطي هواپيماهاي مذكور، توانسته است به اين تصاوير دسترسي پيدا كند.

اين در حالي است كه حادثه ترور رفيق الحريري در سال 2005 ميلادي خشم و انزجار افكار عمومي جهانيان را برانگيخت و در آن زمان، منجر به خروج نيروهاي سوري از لبنان در ماه آوريل پس از سه دهه استقرار در خاك اين كشور شد.