Gerdab.IR | گرداب

پیشکش مالک فارسی وان به جمهوری‌خواهان

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۸۹

سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی، برای حمایت از جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره‌ای ماه نوامبر، بودجه یک میلیون دلاری به آنها اهدا کرده است.

به گزارش گرداب، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، "رابرت مردوخ" سرمایه‌دار یهودی الاصل، در اقدامی، یک میلیون دلار به حزب جمهوری‌خواهان آمریکا اهدا کرد تا بتواند به کاندیدای این حزب در انتخابات میان دوره‌ای کنگره‌ آمریکا که قرار است در ماه نوامبر سال جاری میلادی انجام شود، کمک کرده باشد.

بر اساس این گزارش، این مقدار پول، بیشترین اهدایی محسوب می‌شود که تاکنون از جانب فرد یا سازمانی به حزب جمهوری‌خواه آمریکا اختصاص یافته است.

گاردین در ادامه گزارش خود افزود، این اقدام مردوخ در حالی صورت گرفته است که وی در حین رقابت‌های انتخاباتی کاخ سفید در سال 2008 از "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت کرد.

بر اساس این گزارش، شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" مردوخ و روزنامه‌های وی موسوم به "نیویورک پست" و "وال استریت ژورنال" در مقاله‌های خود از جمهوری‌خواهان حمایت می‌کنند و سرمایه زیادی را برای حمایت از جمهوری‌خواهان اختصاص داده‌اند.

طبق گزارش سرویس درآمد داخلی آمریکا، مبلغ یک میلیون دلار در ماه ژوئن سال جاری میلادی به انجمن دولتمردان جمهوری‌خواه آمریکا (RGA) اهدا شده است.

گاردین می‌افزاید که مردوخ تمایل دارد از سیاستمدارانی حمایت کند که ممکن است از امپراطوری تجاری وی حمایت کنند یا اینکه  احتمالاً پیروز خواهند شد، به طوری که در انتخابات 1997 انگلیس، وی به طور ناگهانی حمایت خود از محافظه‌کاران را به حمایت از حزب کارگر تغییر جهت داد.
 
منبع: مشرق