Gerdab.IR | گرداب

رشد سه برابری IT نسبت به کل اقتصاد

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در چند روز آینده آخرین گام‌ها در رفع تحریم‌ها برداشته می‌شود و سپس تلاش ما این است که حضور خارجی‌ها ساختار یافته و با مشارکت بنگاه‌های ایرانی باشد.

به گزارش گرداب، نصرالله جهانگرد در افتتاح نمایشگاه الکامپ بیست و یکم اظهار داشت: رشد بخش فناوری در کشور معادل 2.5 تا 3 برابر اقتصاد کشور است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بخش IT بیشترین بازگشت سرمایه را در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور دارد و ضریب بازگشت سرمایه در حوزه IT بیشترین را دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم ICT در اقتصاد کشور حدود 2.7 درصد است، گفت: طبق برنامه ششم، این سهم باید به 130 هزار میلیارد تومان برسد و حداقل دو برابر شود که هم‌اکنون 26 تا 27 هزار میلیارد تومان است.

جهانگرد با بیان اینکه طی چند روز آینده آخرین گام‌ها در رفع تحریم‌ها برداشته می‌شود، گفت: تلاش داریم که حضور ساختاریافته با مشارکت بنگاه‌های ایرانی را شاهد باشیم و انتظار داریم که بنگاه‌های بزرگ و متوسط اکوسیستمی را در اطراف خود به وجود آورند.

وی همچنین یادآور شد: طی مکاتباتی با وزارت صنعت، احتمالاً الکامپ و تلکام سال آینده ادغام می‌شود و در زمان مناسب‌تری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آقای وزیر خیلی دلشان می‌خواست در این نمایشگاه حاضر باشند، اما بنا بر الزام، به سفر نخست‌وزیران اقتصادی در چین رفتند.

منبع: فارس