Gerdab.IR | گرداب

انتقاد از خطای مرسوم امنیتی در ایران

تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴

یک ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی گفت: در حالیکه گرفتن پس‌وُرد کارت بانکی در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، اما هنوز در ایران هنگام پرداخت هزینه خرید، مشتریان پس‌ورد خود را در اختیار فروشنده قرار می‌دهند.

به گزارش گرداب، واعظ قمصری یک ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی در نشست خبری در نمایشگاه الکامپ از کاهش میزان استفاده از ATM در ایران و کاهش تمایل ایرانی‌ها برای حمل پول نقد خبر داد.

وی توضیح داد: هم‌اکنون 60 تا 70 درصد پرداخت‌ها از طریق دستگاه‌های POS و روش‌های الکترونیکی انجام می‌شود و آمارها نشان می‌دهد که مردم دیگر پول نقد همراه نمی‌برند و روند فروشگاه‌ها نیز اغلب بر سرویس‌های پرداخت الکترونیکی منطبق شده است.

این فعال بازار خدمات پرداخت الکترونیکی با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت اطلاعات بانکی کاربران هم‌راستا با افزایش خدمات الکترونیکی، تاکید کرد: گرفتن پسورد و اطلاعات کارت هم‌اکنون در هیچ جای دنیا رسم نیست.

قمصری افزود: اما در ایران هنوز هنگام پرداخت هزینه خرید، مشتریان پسورد خود را در اختیار فروشنده قرار می دهند که این موضوع امنیت اطلاعات بانکی خریدار را به خطر می‌اندازد و می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات امنیتی شود.

این ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی همچنین در راستای آشنایی و آگاهی رسانی عموم مردم با موضوعات تجارت الکترونیکی از معرفی «کتاب پرداخت الکترونیک به زبان ساده» در الکامپ خبر داد و گفت: در این کتاب کلیات و مبانی پرداخت الکترونیکی را به زبان ساده توضیح داده است و از طریق آن عموم مردم می‌توانند با تجارت الکترونیکی و شبکه‌های مجازی آشنا شوند.

منبع: فارس