Gerdab.IR | گرداب

مردم به فروشگاه‌های مجازی اعتماد نکنند

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان به فروشگاه‌های مجازی اعتماد نکنند.

به گزارش گرداب، اصغر کوره‌بلاغی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: باید درراستای ارتقای سطح اطلاعات مردم در این زمینه گام برداریم.

وی با بیان اینکه در صورت آگاهی‌سازی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در دام فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی گرفتار نخواهند شد، افزود: در این میان فروشگاه‌های مجازی فروش انواع دارو، لوازم بهداشتی و درمانی می‌تواند به معنای واقعی برای مصرف‌کننده‌ها مشکل‌آفرین باشد.

این مسئول با بیان اینکه در صورت روبه‌رو شدن با موارد مشکوک باید در راستای انعکاس موارد به سایت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اقدام کنند، یادآوری کرد: در این صورت اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان صورت خواهد پذیرفت.

کوره‌بلاغی با بیان اینکه باید جوانان به ویژه بانوان در مقابل موارد فروش، تبلیغ و عرضه لوازم بهداشتی و آرایشی در شبکه‌های اجتماعی مختلف هم هوشیار باشند، بیان داشت: عده‌ای سودجو با استفاده از لوازم ارتباطی نوین نسبت به فروش گسترده محصولات غیرمجاز اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: از طریق هماهنگی با مقامات قضایی استان در این ارتباط اقدامات لازم برای تشکیل پرونده، دستگیری و رسیدگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات به معنای واقعی کلمه جامعه جهانی را در ابعاد گوناگون به طور بنیادین دست‌خوش تغییر و تحول کرده‌است، بیان داشت: به این ترتیب شاهد این موضوع هستیم، که شیوه و سبک زندگی شهروندان هم تغییر پیدا کرده‌است.

این مسئول با اشاره به اینکه روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و ... هم تحت‌الشعاع لوازم ارتباط نوین و مجازی قرار گرفته‌است، خاطرنشان کرد: به طوری که در این فضا مانند محیط واقعی نسبت به ارائه اطلاعات و خدمات هم مبادرت می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، اضافه کرد: به طوری که به دلیل وسیع بودن دامنه آن حتی یک سری آسیب‌ها و جرایم هم شکل پیدا می‌کند، بنابراین باید آگاهی‌های لازم به جامعه هدف در این زمینه داده شود.

منبع: فارس