Gerdab.IR | گرداب

افزایش متخصصان امنیت سایبری استرالیا

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴

استرالیا بعد از حمله به اداره‌ی هواشناسی این کشور، به دنبال افزایش متخصصان امنیت سایبری است. یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور، در این زمینه فعالیت می‌کند.

به گزارش گرداب بانک رفاه عمومی استرالیا و دانشگاه جدید ولز جنوبی این کشور، قراردادی 5 ساله به‌منظور افزایش متخصصان امنیت سایبری و استفاده از آن‌ها برای دفاع از وب‌گاه‌های استرالیا، امضا کردند.
ارزش این قرارداد، 1.6 میلیون دلار گزارش ‌شده است. ایجاد آزمایشگاه‌های جدید، ارائه‌ی هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان و برگزاری دوره‌های آنلاین از جمله مفاد این قرارداد است. همچنین طبق این قرارداد باید در زمینه‌های جمع‌آوری اطلاعات سایبری و تحلیل آن‌ها، هک اخلاقی و مهندسی معکوس بدافزارهای موجود در نرم‌افزارها، آموزش‌های مختلفی به دانشجویان داده شود.
مدیر امنیت اطلاعات بانک یادشده، گفت: «برای اینکه در امنیت سایبر، به سطح خوبی برسید، باید ذهنی مانند ذهن یک هکر داشته باشید. امنیت سایبر نیازمند زیرکی و دقت در مشکلات درونی یک سامانه است.»
شرکت آمریکایی فراست اند سولیوان (Frost & Sullivan) -که در زمینه‌ی خدمات مشاوره‌ای فعالیت می‌کند- در یک پیش‌بینی درباره‌ی بازار امنیت سایبری استرالیا و نیوزلند، اعلام کرد: این دو کشور تا سال 2019، درآمدی بیش از 1.6 میلیارد دلار در حوزه‌ی امنیت سایبری به دست می‌آورند.
شرکت‌های استرالیا شدیداً در تلاش برای استخدام متخصصان سایبری هستند. برخی گزارش‌ها حاکی است، در سال گذشته، مشاغل امنیتی این کشور، 60 درصد افزایش یافته است.