Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های دیگر نشست جهانی اینترنت

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴

از جمله نکات دیگر این نشست، امضای توافق‌نامه‌ی چین و روسیه، سخنرانی درباره‌ی وضعیت دفاع سایبری چین و تلاش برای ایجاد قوانین اینترنت بود.

به گزارش گرداب ادامه‌ نشست جهانی اینترنت که با سخنرانی ژی جین پینگ، شروع شد، دارای نکات برجسته‌ای بود. در جریان این نشست، روسیه و چین توافق همکاری در زمینه‌ی سیاست‌گذاری در فضای سایبری، امضا کردند. جزییات این توافق‌نامه، هنوز فاش نشده است. این همکاری میان شرکت کسپرسکی و شرکت امنیت سایبری چین، صورت گرفت.
مدیر سازمان امنیت سایبر در وزارتخانه‌ی امنیت عمومی چین در جریان امضای این توافقنامه، گفت: «امروزه، همه‌ی جرایم به دلیل وجود اینترنت، می‌توانند سریع‌تر و گسترده‌تر انجام شوند؛ بنابراین هیچ کشوری از این خطرها در امان نیست.»
یکی از متخصصان امنیت سایبر چین نیز اعلام کرد: «تعداد کاربران اینترنت فزونی یافته و از هر 10 شرکت اینترنتی، 4 شرکت، چینی هستند. از سوی دیگر قوانین ابتدایی و پروتکل‌های اینترنتی نیز غالباً توسط آمریکا کنترل می‌شوند؛ در نتیجه، ما احتیاج به قوانین و بینش جدیدی در مورد تغییر واقعیت‌ها داریم.»
برخی متخصصان امنیت سایبری می‌گویند چین از کشورهایی است که هر روزه با حملات سایبری مواجه می‌شود و این حملات نیز دولتی هستند؛ اما به‌طورکلی چین، در برابر این حملات، بی‌دفاع است.
در ادامه‌ی این نشست، متخصصان چین پیشنهاد دادند این کشور باید سرعت تحقیق در زمینه‌ی سایبری را افزایش دهد و نقش مهمی را در ایجاد هنجارها برای نسل بعدی اینترنت، ایفا کند.