Gerdab.IR | گرداب

برخورد با گارانتی‌های غیرمجاز کالاهای IT

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: با اعلام اتحادیه فناوران رایانه تهران با هدف ساماندهی وضعیت گارانتی محصولات IT، از اول دیماه با گارانتی‌های بی‌نام و نشان و گارانتی‌هایی که خدمات مناسبی به مشتریان ارائه نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

به گزارش گرداب، احسان بیات عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از برخورد اتحادیه فناوران رایانه تهران با شرکت‌های فاقد مجوز ارائه خدمات پیش از فروش و گارانتی از اول دی ماه خبر داد.

وی با اشاره به وجود ‌ 2 متولی گارانتی در کشور، گفت: اتحادیه فناوران رایانه تهران و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان دو متولی دولتی و خصوصی خدمات پس از فروش در کشور هستند که البته وظایف این دو نهاد در مواقعی با یکدیگر همپوشانی دارد.

این فعال بازار IT ادامه داد:‌ از 10 سال پیش ساماندهی اوضاع گارانتی محصولات IT  و برخورد با گارانتی‌های بی‌نام و نشان و گارانتی‌هایی که خدمات مناسبی به مشتریان ارائه نمی‌کند آغاز شده که اخیراً اتحادیه فناوران رایانه تهران در این باره تصمیم جدی گرفته است.

بیات با اشاره به اینکه شرایط حداقلی برای دارندگان مجوز ارائه‌ خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش در بازار IT در نظر گرفته شده و اعلام شده است، تصریح کرد: پس از اعلام شرایط لازم، طبق اعلام اتحادیه با شرکت‌های فاقد مجوز برخورد می‌شود.

منبع: فارس