Gerdab.IR | گرداب

آمار خرید آنلاین در کشور؛

فعالیت ۲۹۰۰ فروشگاه اینترنتی دارای مجوز

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴

مدیرعامل شرکت پست از فعالیت ۲۹۰۰ فروشگاه اینترنتی دارای مجوز طرف قرارداد پست در کشور خبر داد و گفت: ارزیابی ها نشان می دهد امسال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خرید آنلاین از طریق درگاه پست انجام شده است.

به گزارش گرداب، حسین مهری، با بیان اینکه در بحث تجارت الکترونیکی، پست های مدرن در دنیا سرمایه گذاریهای بسیاری انجام داده اند و زیرساختهای بسیاری را فراهم کرده اند، اظهار داشت: ما نیز در ایران برای پاسخگویی به درخواست مردم، به این سمت حرکت کرده ایم. در این زمینه شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تاکیدات بسیاری داشته اند و از این جهت سرمایه گذاری بسیاری در حوزه نرم افزاری، سخت افزاری و زیرساختی انجام شده و به جرات می توان گفت که ما برای این تجارت آماده شده ایم.

وی با اشاره به وضعیت خرید و فروش اینترنتی دارای مجوز در کشور گفت: در حال حاضر ۵۰ شرکت طرف قرارداد شرکت پست هستند و ۲۹۰۰ فروشگاه نیز با این شرکتها قرارداد دارند که در نهایت توزیع مرسولات خریداری شده از گیت وی یا درگاه پست انجام و توسط پست نیز ارسال می شود. از سوی دیگر سامانه خرید و فروش پست به نام Eبازار (EBAZAR ) با اتصال حدود ۷۵۰ فروشگاه برای استانهای مختلف راه اندازی شده است.

مدیرعامل پست در مورد حجم خرید اینترنتی از این فروشگاهها اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته در ۸ ماهه نخست امسال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خرید از درگاه پست انجام و ارسال شده است که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به جهت ترافیک مرسولات، نشان می دهد.

مهری ادامه داد: از سوی دیگر ارزش کالاهای خریداری شده از فروشگاههای اینترنتی در این ۸ ماه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود که در این زمینه نیز رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی در راستای جلب اعتماد مردم به خرید و فروش اینترنتی تاکید کرد: مردم می توانند به فروشگاههای دارای مجوز طرف قرارداد پست، اعتماد کنند چرا که خرید آنلاین از این فروشگاهها از درگاه شرکت پست انجام می شود و شرکت پست کالای مورد نظر را به خریدار می رساند. با این حال اقدامات جدیدی در دست انجام داریم که از نظر کیفیت خدمات و نیز اعتماد سازی مردم به این سرویس، آن را توسعه دهیم.

مدیرعامل پست از الزام فروشگاههای اینترنتی برای دریافت نماد اعتماد از وزارت صنعت خبر داد و گفت: در این راستا هم اکنون تمامی فروشگاههای طرف قرارداد پست، دارای نماد اعتماد هستند. پیش از این حدود ۶۲۰ فروشگاه که نتوانستند این نماد را دریافت کنند را از گردونه خارج کردیم.

وی ادامه داد: در عین حال فعالیت ۵۰ فروشگاه اینترنتی طرف قرارداد پست نیز که کالای تقلبی به فروش رسانده بودند به حالت تعلیق درآمده است که این اقدام در جهت اعتماد سازی مردم شکل گرفته است.

منبع: مهر