Gerdab.IR | گرداب

آیت الله مکارم شیرازی:

برخی شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تفرقه‌افکنی میان مسلمانان هستند

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برخی شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هستند گفت: دو شبکه ماهواره‌ای که از طرف انگلیس‌ها تحریک می‌شوند دائم به اهل سنت فحاشی و بی‌احترامی می‌کنند تا میان ما اختلاف بیاندازند.

به گزارش گرداب، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهارداشت: نباید اقداماتی انجام داد که سبب از بین رفتن وحدت مسلمانان شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید از هر عمل تفرقه انگیز جلوگیری شود افزود: برخی تصور می‌کنند با توهین به مقدسات دیگران پایبندی به ولایت را نشان داده‌اند در صورتی که این اشتباه است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برخی شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هستند خاطرنشان کرد: دو شبکه ماهواره‌ای که از طرف انگلیس‌ها تحریک می‌شوند دائم به اهل سنت فحاشی و بی‌احترامی می‌کنند تا نشان دهند این شیعیان هستند که چنین اقدامی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا شیخ الازهر که بر اتحاد مسلمانان تاکید داشت سخنرانی تندی علیه تشیع داشته تصریح کرد: این واکنش‌ها از همین کانال‌های تلوزیونی سرچشمه دارد که به مقدسات دیگران بی‌احترامی می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جواب مستدلی به شیخ الازهر می‌نویسم گفت: این مسائل از تحریک دشمنان ایجاد شده است و در این موارد باید سخن مراجع را در اولویت قرار داد و صحبت‌های کانال‌های وابسته و مزدور اهمیتی ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه دعوا میان شیعه وسنی سبب خونریزی و نابودی سرزمین‌های اسلامی می‌شود تصریح کرد: عقل و شرع اجازه نمی‌دهد که دست به این اقدامات زده شود و باید در کنار شادی به وحدت مسلمانان آسیبی نرسد.

وی با اشاره به اینکه باید از هر اقدامی که سبب نفاق و جنگ میان مسلمانان می‌شود ممانعت شود خاطرنشان کرد: انسان عاقل این سخنان را قبول می‌کند و می‌پذیرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری تجمع طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه بیان کرد: جنایت نیجریه بی‌سابقه بوده است زیرا ارتش با همه امکانات به مردم بی‌پناه حمله کرده آن‌ها را به قتل رسانده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه این اقدام به تحریک سعودی و اسرائیل انجام شده است گفت: باید با شرکت در این تجمع‌ها صدای مظلومیت شیعیان نیجریه را به جهان برسانیم و نشان دهیم آن‌ها تنها نیستند.