Gerdab.IR | گرداب

فشاراوباما به‌شرکتهای‌فناوری‌برای‌جاسوسی

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴

اوباما رییس جمهور آمریکا روز جمعه برای چندمین بار از شرکت های فناوری خواست با پلیس و دستگاه قضایی این کشور برای مقابله با تهدیدات تروریستی همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، دولت آمریکا معتقد است شرکت های فناوری باید در تولیدات خود اشکالات عمدی ایجاد کنند که نفوذ به آنها و سرقت اطلاعات کاربران را برای کاخ سفید ممکن کند، اما شرکت های فناوری این کار را موجب سوءاستفاده هکرها و خرابکاران و زیر سوال رفتن حیثیت و حسن شهرت خود دانسته و با آن مخالفند.

مهم ترین دغدغه نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا نفوذ به برنامه های رمزگذاری شده تلفن همراه و به خصوص برنامه های گپ و تبادل داده در شبکه های اجتماعی است.

اوباما در این مورد گفته است: ما باید آنچه که از لحاظ فنی قابل انجام است و با قوانین و ارزش هایمان تطابق دارد را مورد بررسی قرار داده و برخی تهدیدهای بالقوه موجود را با سرعت بیشتری تشخیص دهیم.

 وی در واکنش به نگرانی‌های موجود در مورد نقض حریم شخصی کاربران هم گفت: ما باید با مشارکت شرکت های پیشرفته فناوری راهی بیابیم تا به شیوه ای مناسب کارهای بهتری انجام دهیم تا بتوانیم مظنونین فعالیت های تروریستی را ردگیری کنیم. اما باید بپذیریم که هیچ دولتی نمی تواند از ظرفیت لازم برای خواندن تمامی متون، ایمیل‌ها یا داده های شبکه های اجتماعی تک تک افراد برخوردار باشد و اگر این اطلاعات به طور عمومی ارسال نشده باشند، امکان انجام چنین کاری هم در برخی سطوح وجود ندارد و در اینجا ابهاماتی در مورد ارزش های ما مطرح می شود.

اوباما همچنین از ضرورت دفاع از آزادی های مدنی شهروندان و حفظ حریم شخصی انها و همین طور نظارت بر فعالیت نهادهای اطلاعاتی آمریکا خبر داد؛ ولی افزود باید میان نیاز به حفظ امنیت و خواسته های مردم در مورد حفظ حریم شخصی توازن ایجاد شود.

منبع: فارس