Gerdab.IR | گرداب

بازتاب بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و كارگزاران نظام

رسانه هاي خارجي: پيام رهبر ايران بسيار قاطع و صريح بود

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹

بيش از 200 منبع خبري خارجي بيانات رهبرمعظم انقلاب را با تمركز بر موضوع عدم مذاكره ايران با آمريكا در جو تهديد و تحريم عليه جمهوري اسلامي، بازتاب دادند.

بيش از 200 منبع خبري خارجي بيانات چهارشنبه گذشته رهبرمعظم انقلاب را با تمركز بر موضوع عدم مذاكره ايران با آمريكا در جو تهديد و تحريم عليه جمهوري اسلامي، بازتاب دادند.

به گزارش گرداب روزنامه انگليسي گاردين با انعكاس سخنان آيت الله خامنه اي نوشت: با توجه به سخنان رهبر ايران به نظر مي رسد دولت آمريكا براي مذاكره با ايران بايد تضمين هاي امنيتي ويژه بدهد.

خبرگزاري چيني شينهوا نيز با بازتاب بيانات رهبر انقلاب در گزارشي تصريح كرد: سخنان رهبر ايران نشان مي دهد ايران در صورت وقوع جنگ فقط در خاورميانه نخواهند جنگيد.

روزنامه آمريكايي "واشنگتن پست" نيز تصريح كرد كه رهبري ايران كه حرف نهايي در كشور ايران را عنوان مي كند در سخنان خود ضمن محكوم كردن تهديدات آمريكا به حمله نظامي عليه ايران، هرگونه مذاكره آمريكا با ايران در شرايط تهديد و تحريم را ملغي دانست.

خبرگزاري رويترز هم در گزارشي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري عنوان كرد كه ايران در جو كنوني با آمريكا وارد مذاكره نمي شود.

از سوي ديگر؛ خبرگزاري فرانسه نيز در خبري نوشت كه رهبر قدرتمند ايران در سخنان خود تأكيد كرد كه گفت‌ؤگو با آمريكا تنها در صورت حذف تحريم ها و تهديدها امكانپذير است.

خبرگزاري آلمان نيز عنوان كرد كه رهبري ايران خواستار تغيير رويكرد آمريكا قبل از هرگونه مذاكره با ايران شد.

همچنين شبكه خبري الجزيره قطر در پايگاه خبري خود با اعلام اينكه رهبر ايران مذاكره با آمريكا را در سايه تهديد و تحريم رد كرد به نقل از مقام معظم رهبري اعلام كرد: «اگر قدرت هاي غربي مي خواهند تهديد كنند، فشار بياورند و تحريم كنند تا دست آهني خود را نشان بدهند سپس از طرف ديگر تلاش كنند سر ميز مذاكره بنشينند، (بدانند) كه اين مذاكره نيست و ديگر اينگونه مذاكره نمي كنيم.»

خبرگزاري روسي ريانووستي موضوع "رويارويي و واكنش ايران به اقدام نظامي احتمالي آمريكا" را تيتر گزارش خود كرد و با بيان اينكه واكنش ايران به منطقه محدود نخواهد بود به نقل از مقام معظم رهبري در ادامه تصريح كرد كه ايران خواهان مذاكراتي نيست كه در سايه تهديد و ارعاب و تحريم صورت مي گيرد.

شبكه تلويزيوني بي بي سي نيز موضوع مذاكره را براي گزارش خود برگزيد و با بيان اينكه رهبر ايران، آمريكا را بي صداقت دانسته، به نقل از ايشان نوشت: «ما مذاكره مي كنيم ولي نه با آمريكا، زيرا آمريكا صادقانه و مانند يك مذاكره كننده عادي مذاكره نمي كند.»

شبكه خبري روسيا اليوم نيز در اين خصوص گزارش كرد كه رهبر ايران مذاكره با آمريكا را مشروط اعلام و تصريح كرد كه تا زماني‌كه تهديد و تحريم از ايران برداشته نشود، ايران با آمريكا مذاكره نمي كند.

در همين زمينه، خبرگزاري سوريه (سانا) نيز موضوع تهديدهاي ايران را تيتر كرد و با اعلام اينكه رهبر ايران تصريح كرد، دامنه واكنش ايران به هر حمله احتمالي به منطقه محدود نيست، نوشت كه (آيت الله علي) خامنه‌اي در اين خصوص به آمريكا هشدار داد.

روزنامه فرامنطقه اي الشرق الاوسط نيز اعلام كرد كه رهبر ايران اعلام كرد كه در سايه تهديدهاي كنوني با آمريكا مذاكره نخواهد كرد.

پايگاه خبري المنار هم تيتر نخست خود را به اظهارات رهبرمعظم انقلاب اختصاص داد و به نقل از ايشان نوشت: در صورت اقدام آمريكا عليه ايران، پاسخ ملت ايران به منطقه محدود نخواهد بود.

منبع: کیهان/19722